این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
Applied Research on English Language
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱۲۹-۱۴۳
عنوان فارسی
ارزشیابی کمّی، مشوّقی برای پرداختن دانشجویان به بازخورد اصلاحی استاد در مهارت نوشتاری
چکیده فارسی مقاله
اغلب مشاهده می شود که زبان آموزان انگیزه ی کافی برای توجه به و به کار گیری نظرات و پیشنهادات استاد برای بهبود کیفیت نوشته های خود را ندارند. از طرف دیگراساتید اغلب همراه با تصحیح متون نگاشته شده توسط دانشجویان، اقدام به ارزشیابی کمی آنها نیز می نمایند علیرغم اینکه می دانند این نوع ارزشیابی باعث منحرف شدن هر چه بیشتر توجه دانشجویان از نظرات و پیشنهادات استاد می شود. با این وجود عدم ارزشیابی کمی امکان پذیر نمی باشد چرا که هم دانشجویان و هم موسسات آموزشی خواستار چنین ارزشیابی ای هستند. برای فائق آمدن به این مشکلات، تکنیک جدیدی به نام ارزشیابی پلکانی ابداع گردید تا ارزشیابی کمی دیگر نه تنها باعث بی توجهی به نظرات استاد نشود بلکه دانشجویان را به پرداختن به و اعمال آن ها در نوشته های خود مشتاق سازد. در ارزشیابی پلکانی دانشجویان می توانند با اعمال نظرات استاد اقدام به بهبود کیفیت نوشته های اولیه خود نموده و بر اساس کیفیت نسخه ی اصلاح شده، نمره ی دریافتی خود را ارتقا بخشند. این روند می تواند تا مرتبه ادامه یابد. نمره نهایی دانشجو، میانگین نمراتی خواهد بود که وی در آخرین نسخه ی اصلاح شده ی هر یک از تکالیف خود در طول ترم تحصیلی کسب کرده است. مطالعه ی حاضر ، تلاشی در راستای بررسی تاثیر این شیوه ی جدید بر روی سه شاخص روانی نوشتار، پیچیدگی ساختار و صحت ساختار بود. نتایج به دست آمده حاکی از پیشرفت دانشجویان گروه آزمایش در هر سه مقیاس بود در حالیکه گروه گواه تنها توانست در مقیاس روانی نوشتار پیشرفت کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Grading, no longer an obstacle to learnersâ attendance to teacher feedback
چکیده انگلیسی مقاله
Learners are often reported not to be motivated enough to attend to teacher feedback. Teachers also tend to grade learnersâ writing samples when providing them with corrective feedback though they know it may divert their attention away from teacher feedback. However, not grading learner writings does not seem to be an option due to both learnersâ demands for it and institutional regulations that require teachers to have summative evaluation. In order to overcome such contradictions, a new technique called Draft-Specific Scoring (DSS) was devised in order to use grading as a motivating, rather than demotivating, device in order to encourage learners to attend to teacher feedback and apply it to their first drafts to improve the quality of their writing accordingly. DSS is a grading system in which learners can improve their received grade by applying teacher feedback to their writing samples in order to improve its quality. The score they receive will improve as a result of the improvement in the quality of the revisions they make. They have two opportunities to go through this procedure. Their final score will be the mean score of all the grades they receive in their last drafts submitted. This experimental study was an attempt to check the effect of the use of this technique in error feedback provision on three measures of fluency, grammatical complexity, and accuracy. The results showed that DSS could help learners improve in all three measures while the control group receiving only error feedback without DSS could only improve in fluency.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مسعود عزیزی |
مجید نعمتی |
نشانی اینترنتی
http://are.ui.ac.ir/article_15475_c3cd201ed7e75e4eb1318511a45eef53.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات