این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
Applied Research on English Language
، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۶۹-۷۶
عنوان فارسی
تاثیر پیچیده گی زبان و اندازه ی گروه بر ساخت دانش: نکاتی برای استفاده در یادگیری آنلاین
چکیده فارسی مقاله
این تحقیق به بررسی تاثیر پیچیدگی زبان و اندازه گروه بر ساخت دانش در دو بحث آن لاین می پردازد. ساخت دانش از طریق مدل تجزیه ارتباطات Gunawardena و دیگران (1997) سنجیده شد. پیچیدگی زبان از طریق تقسیم تعداد کلمات خاص بر کل کلمات به دست آمده و به تغییر لغوی اشاره دارد. نتیجه این تحقیق نشان می دهد که ساخت دانش و اندازه گروه به طور چشمگیر و البته به شکلی منفی با هم مرتبط اند که بیان کننده این موضوع است که هر چه اندازه ی گروه کوچک تر باشد میزان ساخت دانش بالاتر می رود. نتایج همچنین نشان می دهد که ساخت دانش و پیچدیگی زبان به طور چشمگیر و مثبتی با هم مرتبط اند که مشخص کننده این موضوع است که هرچه تغیرات لغوی بالا تر باشد ساخت دانش نیز بالاتر می رود. به علاوه، این تحقیق ثابت کرد که پیچیدگی زبان بیانگر ساخت دانش در بحثهای آن لاین است. کارهای متفاوتی می تواند صورت بگیرد تا پیچیدگی زبان در بحثهای آن لاین افزایش یابد برای مثال: دادن تکلیف های خواندنی و نوشتنی به شرکت کنندگان. اندازه ی گروهها نیز باید محدود شده تا از خستگی و کمکاری دانش آموزان در بحث های آن لاین جلوگیری شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ساخت دانش، اندازه ی گروه، پیچیدگی زبان، بحث های آنلاین،
عنوان انگلیسی
The effect of language complexity and group size on knowledge construction: Implications for online learning
چکیده انگلیسی مقاله
This study investigated the effect of language complexity and group size on knowledge construction in two online debates. Knowledge construction was assessed using Gunawardena et al.âs Interaction Analysis Model (1997). Language complexity was determined by dividing the number of unique words by total words. It refers to the lexical variation. The results showed that knowledge construction and group size are significantly and negatively correlated. Also, the study revealed that knowledge construction and language complexity are significantly and positively correlated. Furthermore, the study demonstrated that language complexity is a significant predictor of knowledge construction in online debates. Some actions should be undertaken to increase language complexity in order to foster knowledge construction in online debates.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
inas khalsi |
نشانی اینترنتی
http://are.ui.ac.ir/article_15465_d58bf1da5e6ad9653f2472f772ee706f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-337451.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات