این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
Applied Research on English Language
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۱۵-۳۶
عنوان فارسی
به سمت تعریفی از "میزانِ مطلبِ یاد گرفته شده" در آموزش زبان دوم
چکیده فارسی مقاله
میزانِ مطلبِ یاد گرفته شده مفهومی است که همیشه محققان زبان دوم را مجذوب خود کرده زیرا که پنجره ای بر دو سطح مهم میانی دریافت و یادگیری باز می کند. فهم بهتر از این سطح میانی به ما کمک می کند تا بین دریافتی که صرفا برای اهداف اساسی (برای مثال: ارتباطی) مورد استفاده قرار می گیرد و دریافتی که برای فراگیری استفاده می شود تفاوت قائل شویم. در این مطالعه قسمت های متفاوتی که در آن میزانِ مطلبِ یاد گرفته شده مشخص می شود مورد بررسی قرار می- گیرد، تعاریف موجود از میزانِ مطلبِ یاد گرفته شده تحلیل شده و تعریف جامع تری از آن پیشنهاد می شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جذب، یادگیری زبان دوم، دریافت، آموزش، یادگیری،
عنوان انگلیسی
Towards a definition of intake in second language acquisition
چکیده انگلیسی مقاله
Intake is a concept that has long fascinated second language researchers as it provides a window onto the crucial intermediary stage between input and acquisition. A better understanding of this intermediary stage can help us to distinguish between input that is used for immediate (e.g. communicative) purposes only and input that is drawn on for learning. This article traces the different components from which intake can occur, reviews existing definitions of intake and suggests alternatives for its operationalisation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
hayo reinders |
نشانی اینترنتی
http://are.ui.ac.ir/article_15452_0243574dbb90f1bcaed5ddc69f970add.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-337454.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات