این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Applied Research on English Language، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۱-۱۹

عنوان فارسی راهکارهای مربوط به رابطه ی سوال و جواب درک مطلب دانش آموزان پیش دبستانی را افزایش می دهد
چکیده فارسی مقاله راهکارهای مربوط به رابطه ی سؤال و جواب (QAR) به دانش آموزان این امکان را می دهد تا آنچه را که می خوانند با موفقیت رمزگشایی کرده و بفهمند. در این مطالعه یک پروژه ی تحقیقاتیِ عملی به مدت 18 روز با بیست و سه دانش آموز پیش دبستانی آغاز شد که در آن دانش آموزان با QAR در دو بخش "داخل کتاب" و "خارج کتاب" که شامل سوال هایی مشابه از دو داستان محبوب ازوپ بود روبه رو شدند. چالش ها و نتایج با تاکید بسیار بر آمادگی معلم، عکس العمل های معلم و اجرای عملی و آهسته ی پروژه انتخاب شده است. پس از خواندن The Tortoise and the Hare ، یک پیش آزمون شفاهی به عنوان ارزشیابی پایه برای تعیین سطح درک مطلب دانش آموزان برگزار شد. سپس، راهکارهای QAR با فراهم کردن فرصتی برای تمرین درک مطلب دانش آموزان با کمک والدین در گروه های کوچک و بزرگ به صراحت تدریس شد. اکثر دانش آموزان پس از بلند خوانی The Jay and the Peacock ، نمرات بالایی در پس آزمونِ درکِ مطلب گرفته و بعضی حتی نمره کامل دریافت کردند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Question answer relationship strategy increases reading comprehension among Kindergarten students
چکیده انگلیسی مقاله The Question Answer Relationship (QAR) strategy equips students with tools to successfully decode and comprehend what they read. An action research project over 18 days with twenty-three kindergarteners adapted exposure to QAR’s "In the Book" and "In my Head" categories with similar questions for each of two popular Aesop’s fables. The challenges and outcomes are presented with special emphasis on teacher-preparation, teacher-reflections, and a hands-on, day-by-day project-implementation. An oral pre-test, after reading The Tortoise and the Hare, served as a baseline assessment for student-comprehension levels. The QAR strategy was then explicitly taught, with opportunities to practice the comprehension skills in small and large groups with parental assistance. Students overwhelmingly scored higher on the post-test reading comprehension after the read-aloud of The Jay and the Peacock with some receiving perfect scores.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله leena furtado |


heidi pastell |



نشانی اینترنتی http://are.ui.ac.ir/article_15443_e411d3a9fd22dfea6946dd96c42e7064.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-337460.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات