این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
Applied Research on English Language
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۴۳-۵۶
عنوان فارسی
تاثیر استفاده از شعر، تصویر و روش واژه ی کلیدی در درک و تولید واژگانی فراگیران ایرانی
چکیده فارسی مقاله
تحقیق حاضر با هدف مطالعه تاثیر استفاده از شعر، تصویر و روش واژه کلیدی در درک و تولید واژگانی فراگیران ایرانی انجام شد. نمونه آماری پژوهش، 120 فراگیر سطح پائین تر از متوسط در آموزشگاه زبانسرا در کرمانشاه بودند. نخست، به منظور حصول اطمینان از تازه بودن واژگان، آزمون اولیه ای به فراگیران داده شد و واژگان آشنا از واژگان هدف حذف شدند. سپس فراگیران به سه گروه تقسیم شدند و هر گروه به یکی از سه شیوه استفاده از شعر، تصویر، و روش واژه کلیدی مورد تدریس قرار گرفت. در پایان دوره تدریس، برای اندازه گیری درک واژگانی از یک آزمون واژگانی چند گزینه ای و برای اندازه گیری تولید واژگانی از یک آزمون واژگانی پر کردن جای خالی استفاده شد. داده های به دست آمده با استفاده از دو فرایند آماری تحلیل واریانس یکطرفه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج هر دو فرایند نشان داد که گروه تصویر بهترین نمره را داشتند و گروه واژه کلیدی با فاصله اندک به دنبال آنها بودند. ولی گروه شعر بطور معنی داری از هر دو گروه بدتر بود. نتایج این پژوهش می توند برای مولفان، معلمان، و فراگیران کاربردهای نظری و عملی داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شعر، تصویر، روش واژه کلیدی، درک واژگانی، تولید واژگانی،
عنوان انگلیسی
The comparative effects of song, picture and the keyword method on L2 vocabulary recognition and production
چکیده انگلیسی مقاله
The present study investigated the effects of three methods of vocabulary presentation, i.e., picture, song, and the keyword method on Iranian EFL learners' vocabulary recognition and production. The participants were 102 Iranian lower-intermediate EFL learners in Zaban Sara English language institute in Kermanshah. To make sure that they had no previous knowledge of the target words, a pretest was administered. Those words about which the participants had prior knowledge were excluded from instruction. After administering the pretest, the participants were divided into three groups. Each group was instructed through a specified method of vocabulary presentation including picture, song, and the keyword method for a whole semester. The participants' receptive vocabulary knowledge was tested through a multiple-choice test and their productive vocabulary knowledge through a fill-in-the blank test. The collected data were analyzed using two separate one-way ANOVA procedures. The results of both tests showed that the group instructed through picture had the best performance, followed closely by the group instructed through the keyword method. The group taught through the song method performed significantly worse than both the picture group and the keyword method group.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباسعلی زارعی | abbas ali
آزما سلیمی |
نشانی اینترنتی
http://are.ui.ac.ir/article_15445_412e63e8faa7bb9d6ab63323837e8f14.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-337462.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات