این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۲، شماره ۱۰۸، صفحات ۵۶-۶۲

عنوان فارسی « گفتگوی مصور» راهبرد حمایتی - درمانی برای دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری
چکیده فارسی مقاله فرایند ترسیم یا ساختن، فرایند پیچید­ه ­ایاست که طی آن کودک، اجزای گوناگونی از تجربه­هایش را برای ساختن یک کل معنی­دار مورد استفاده قرار می­دهد. در این فرایند او چیزی بیش از یک تصویر را ارائه می دهد ، او بخشی از خود را به ما باز می­نمایاند ، این که چگونه فکر می کند ، چگونه احساس می کند و چگونه می­بیند، راهبردی در امر شناخت و درمان مشکلات کودکان سازش نایافته است. استفاده از مکالمه و گفتگو برای بیان اجتماعی با استفاده از تصاویر و داستان های نقاشی شده (مصور ) برای نخستین بار توسط کارول گری2 در سال1994معرفی گردید. گری جهت تدریس مهارت های اجتماعی و بهبود فهم اجتماعی دانش­آموزان دارای اختلال­های رفتاری ، مکالمه به وسیله نقاشی و داستان های اجتماعی را طراحی نمود. در این مقاله استفاده از راهبرد گفتگوی مصور جهت بهبود اختلال­های رفتاری در دانش آموزان شرح داده می شود .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Comic strip conversation : supportive – therapeutic strategy for students with behavioral disorders
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احمد قره خانی | ahmad ghara khani
روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی

حمزه اکبری | hamzeh akbari
روان شناسی تربیتی

فاطمه فریدونی عارف | fatemeh fereidooni aref
تربیت بدنی


نشانی اینترنتی http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-41-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-337495.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات