این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۲، شماره ۱۰۸، صفحات ۶۹-۷۳

عنوان فارسی اختلالات رفتاری معمول در کودکان ناشنوا
چکیده فارسی مقاله مشکلات رفتاری بین کودکان آسیب دیده‌ی شنوایی صرف نظر از روش ارتباطی بسیار معمول و قویاً با سبب‌شناسی ناشنوایی مرتبط است. به نظر می‌رسد ارتباط مؤثر و روان بین والدین با کودکشان در خلال سال‌های آغازین کودکی (خواه زبان اشاره یا گفتاری) در بهزیستی روان‌شناختی در سرتاسر کودکی و پس از آن مهم است. بنابراین، یکی از مهم ترین نقش‌های روان‌شناسان و دیگر متخصصانی که با خردسالان آسیب دیده‌ی شنوایی کار می‌کنند بالا بردن رشد مهارت‌های ارتباط مثبت و مؤثر به محض شناسایی آسیب شنوایی است. هنگام بروز مشکلات رفتاری جدی لازم است خانواده‌ها به خدمات متخصصان ماهر و دوره دیده که نسبت به نیازهای خاص کودکان آسیب دیده‌ی شنوایی موقع‌شناس و حساس هستند، دسترسی داشته باشند. این مقاله به بررسی اختلالات رفتاری معمول در کودکان ناشنوا می‌پردازد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اختلالات رفتاری، کودک، ناشنوا

عنوان انگلیسی The usual behavioral disorders in deaf
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امیرعباس ابراهیمی | amir abbas ebrahimi
آموزشگاه باغچه بان شماره ی 6 تهران


نشانی اینترنتی http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-31-7&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-337497.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات