این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۴۱۵-۴۳۲
عنوان فارسی
پیامدهای مثبت راه ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه (مورد مطالعه: کارآفرینان نوپای کسبوکارهای نانو و بایو فناوری)
چکیده فارسی مقاله
کارآفرینان در بسیاری از تصمیمات کسب و کاری خود از راه های ابتکاری تصمیمگیری استفاده میکنند. یکی از مهم ترین راه های ابتکاری تصمیمگیری کارآفرینان راه ابتکاری احساس است که اهمیت فراوانی در تصمیمات آنها دارد. همچنین، رفتار بازاریابی کارآفرینانه یکی از مهمترین ویژگیهای کارآفرینان است که تحت تأثیر ذهنیت، تصمیمگیری و نیز تفکر کارآفرینانه قرار دارد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی مهمترین پیامدهای مثبت راه ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را کارآفرینان نوپای دانشبنیان استان تهران تشکیل میدهند. روش تحقیق پژوهش حاضر کیفی اکتشافی بوده و دادههای پژوهش از روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل شدهاند. بر اساس یافتههای پژوهش حاضر که حاصل تحلیل داده های حاصل از مصاحبه با 20 کارآفرین است، افزایش سرعت در تصمیمگیری، افزایش میل به ریسکپذیری، بقا در بازار و نیز افزایش گرایش به نوآوری از مهمترین پیامدهای مثبت راه ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Positive Consequences of Affect Heuristic in Entrepreneurial Marketing Behaviour (Case Study: Nascent Nano and Bio-Entrepreneurs)
چکیده انگلیسی مقاله
Entrepreneurs use decision heuristics in lots of their business-related decisions. One of the most important heuristics is affect heuristic which is of paramount importance in entrepreneurs' decision making. Also, entrepreneurial marketing behavior is one of the most important entrepreneurial characteristics which is influenced by entrepreneurial mindset, decision making and thought. The paper's main goal is to identify main the positive consequences of affect heuristic in entrepreneurs' marketing behavior. According to our results which are based on qualitative content analysis and careful coding of the data gathered from interviewing 20 Iranian nascent techno-entrepreneurs stationed in Tehran province, increase in the tempo of decision making, increase in risk-taking propensity, surviving and remaining in the market, and increase in the propensity to innovation are the main positive consequences of affect heuristic in entrepreneurial marketing behavior.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
پوریا نوری |
داشجوی دکترای کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نرگس ایمانی پور |
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمد رضا زالی | mohammad reza
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_60918_0f3a3c74e9033b0686e9a0cc9798613c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-337516.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات