این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۴۵۳-۴۷۲

عنوان فارسی تأملی بر مکتب اتریش: پیدایش و تحول آن
چکیده فارسی مقاله مکتب اتریش با انتشار اولین کتاب منگر در سال 1871 بنیان نهاده شد. عوامل گوناگونی از جمله مهاجرت اندیشمندان اتریشی به خارج از اتریش و تأکید بر مکانیسم بازار در مقابل ایده خروج از بحران از سوی کینز موجب افول مکتب اتریش در دهه 1930 شد، اما عوامل دیگری به‌ویژه همان ‌تأکید بر مکانیسم بازار و پایبندی به آن سبب احیای مجدد آن از دهه 1970 به بعد شد. در این پژوهش، کلیات مکتب اتریش با استفاده از تحلیل کیفی اسناد کتابخانه‌ای بررسی شده و سپس با مکتب نئوکلاسیک مقایسه شده است. درنتیجه، مکتب اتریش کلیتی یکپارچه به‌شمار نمی‌رود، اما اعضای این مکتب بر اصولی مانند فردگرایی روش‌شناختی، ذهن‌گرایی ‌روش‌شناختی، نهایی‌گرایی، ساختار زمانی مصرف و تولید و نظریه ارزش تأکید دارند و انسجام نظری این مکتب به همین موضوع برمی‌گردد. شایان توجه است، درحالی‌که اندیشمندان فعال در علم اقتصاد متعارف (به‌ویژه نئوکلاسیک‌ها) در غفلت از دستاوردهای حاصل از مطالعات بین‌رشته‌ای از جمله علوم ‌شناختی، به بازتولید نظریه‌های ایستا خو گرفته‌اند، اندیشمندان مکتب اتریش در تولید و استفاده از این دستاوردها و به‌کارگیری پویایی‌های برآمده از آن‌ها در نظریه‌پردازی پیشگام‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اصول اساسی، علوم‌ شناختی، قیاس با نئوکلاسیک، مکتب اتریشی،

عنوان انگلیسی A Reflection on Austrian school: Its emergence and evolution
چکیده انگلیسی مقاله With the publication of the first book by Menger, the Austrian school was established in 1871. While different factors such as migration of the Austrian scholars to foreign countries and focus on market mechanisms against the ideas of down drift from crisis led to the decline of this school in 1930s, it reemerged in 1970s due to the same factors, too. The purposes in this research– by using library documents- are reflection on the general of, Austrian school and also comparing it with neoclassical school. As a result, the Austrian school is not regarded to be a total integration, but some principles such as methodological individualism, methodological mentalism, finalism ,time structure of consumption and production and value theory are concentrated in this school and theoretical cohesion of the school comes from this point. While key scholars of conventional economics (especially neoclassic) were accustomed to reproducing static theories ,neglecting the outcomes of interdisciplinary studies such as cognitive studies, the Austrian school thinkers became pioneers of using these ideas  in practice 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیما خدابنده لو |
کارشناسی ارشد اقتصاد توسعه و برنامه ریزی- دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمود متوسلی |
استاد دانشکده اقتصاد، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی نیکونسبتی |
کارشناسی ارشد اقتصاد -دانشگاه مفید قم
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مفید (Mofid university)

علی رستمیان |
دانشجوی دکتری کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_60121_7d3999bf0dcc4c52d5e90ff6775b07b1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-337518.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات