این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۴۷۳-۴۹۱
عنوان فارسی
طراحی الگوی بازاریابی کارآفرینانه در کسبوکارهای فرهنگی- هنری
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با کنکاشی نوپردازانه و ایجاد همگرایی مؤثر در دو حوزه بازاریابی کارآفرینانه و کسبوکارهای فرهنگی- هنری، چگونگی و چیستی الگوی بازاریابی کارآفرینانه را در کسبوکارهای فرهنگی- هنری تبیین میکند و با بهرهگیری از راهبرد نظریه برخاسته از دادهها شیوه ساماندهی فعالیتهای بازاریابی کسبوکارهای فرهنگی- هنری را تشریح میکند. تحقیق پیش رو از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری دادهها کیفی است. جامعه آماری شامل کسبوکارهای فرهنگی- هنری حوزه صنایع خلاق است که با بهرهگیری از روش نمونهگیری نظری و ابزار مصاحبه، مصاحبههای عمیق با 20 نفر از کارآفرینان فرهنگی- هنری انجام گرفته است. نتایج پژوهش نشان میدهد مقوله محوری بازاریابی کارآفرینانه در کسبوکارهای فرهنگی- هنری گرایش کارآفرینانه فرهنگی است که ناشی از شرایط علی ذهنیت و نگرش کارآفرینانه است و براساس راهبردهای بازاریابی کارآفرینانه و تاکتیکهای بازاریابی کارآفرینانه به خلق ارزش فرهنگی و ارزش اقتصادی بهعنوان پیامد بازاریابی کارآفرینانه منتهی شده است. همچنین، شرایط زمینهای شامل شبکهسازی، فرهنگ کارآفرینانه، ساختار، بازاریابی داخلی و سرمایه انسانی بهعلاوه شرایط محیطی شامل عوامل اجتماعی، دولت، مذهب، رسانه، محیطزیست و دانشگاه عوامل مؤثر بر بازاریابی کارآفرینانه کسبوکارهای فرهنگی- هنری شناخته شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Conceptual model of entrepreneurial marketing in art-cultural marketing enterprises
چکیده انگلیسی مقاله
Today's focus on marketing practices and activities of art-cultural business for growth and development of this business is of paramount importance. Because the current (entrepreneurial) marketing model do not explain the marketing activities of such a business. This paper aims to provide a systematic and conceptual model of entrepreneurial marketing activities in the artistic and cultural businesses based a Grounded Theory strategy. The research process was conducted in two phases, at the first stage, used the theoretical sampling method to carry out in-depth interviews with 20 art entrepreneurs, and at the second phase, through a focus group meeting (attended by 10 experts and professionals in the fields of entrepreneurship, marketing and economics, culture and art) the findings from the first phase were explored, extracted and validated. The results showed that cultural entrepreneurial orientation was known as core element of GT model. The other element of this model included: entrepreneurial attitudes and mindset as a casual factor; entrepreneurial marketing strategies and tactics as a strategies. Networking, entrepreneurial culture, structure, enteral marketing and human capital as context elements. Moreover, social factors, government, religion, media, environment, and university was known as the intervening factors; and finally cultural and economic value creation has been known as an outcome of model. Keywords: Entrepreneurial marketing, Creative industries, Cultural- art based business, Grounded theory.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدتقی طغرایی | mohammad taghi
دانشجوی دکتری کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مهران رضوانی |
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمدحسن مبارکی | mohammad hassan
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_60924_6772c4c57d4483982ccfab194b5d316a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-337519.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات