این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۵۱۳-۵۳۲
عنوان فارسی
شناسایی عوامل توسعه کارآفرینی از منظر کارآفرینان ایرانی (مورد مطالعه: تجربه زیسته کارآفرینان در برنامه تلویزیونی پایش)
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش کیفی با هدف شناسایی عوامل و موانع توسعه کارآفرینی از منظر کارآفرینان ایرانی صورت گرفته است که بهلحاظ هدف توسعهای- کاربردی بوده و با روش پدیدارشناسی توصیفی انجام پذیرفته است. در این راستا، برای گردآوری دادهها از تکنیک تحلیل محتوای کیفی استفاده شده است. جامعه مورد مطالعه پژوهش شامل مصاحبههای ضبطشده با کارآفرینان مدعو در برنامه هفتگی تلویزیونی پایش در سال 1394 است که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند، 21 مصاحبه گزینش و بررسی شده است. فرایند گردآوری اطلاعات تا سطح اشباع نظری و آستانه سودمندی اطلاعات قابلدسترس ادامه یافت. پس از پالایش کدهای اولیه (تلفیق کدهای همپوشان و مصداقی)، سه دسته عوامل توسعه کارآفرینی از منظر کارآفرینان شناسایی شدند: 1. عوامل زمینهای (الگوی نقش، تجربه قبلی و ویژگیهای فردی)؛ 2. عوامل بازدارنده (عامل تأمین مالی، عامل فرهنگی- اجتماعی و قانونی)؛ 3. عوامل توانمندساز (شناسایی و تشخیص مناسب فرصتها، دسترسی به شبکه اجتماعی، داشتن دانش و مهارت تخصصی).
کلیدواژههای فارسی مقاله
تجربه زیسته، توسعه کارآفرینی، کارآفرینان ایرانی،
عنوان انگلیسی
Identifying the Factors of Entrepreneurship Development from the perspective of Iranian entrepreneurs (Case Study: Lived experiences of entrepreneurs invited to Payesh TV program)
چکیده انگلیسی مقاله
This qualitative study was conducted to identify the factors and barriers of entrepreneurship development from the perspective of Iranian entrepreneurs. In terms of purpose, this study is applied- developmental and it is performed via descriptive phenomenological method. Qualitative content analysis was used to collect the data. The study population comprised of recorded interviews with the entrepreneurs invited to the Payesh TV program –a combined economic program produced and broadcast on Channel 1, IRIB- during 2015. A total number of 21 interviews were selected purposefully and analyzed by qualitative phenomenological research. Data collection process was continued until theoretical data saturation was reached and efficacy threshold of accessibility was obtained. The results of study showed three classes of factors identified from the perspective of the entrepreneurs, including: 1-background factors (role model, prior experience, and individual characteristics), 2- inhibiting factors (financing, socio-cultural, and legal factors) and, 3- empowering factors (opportunity identification and recognition, knowledge and expertise, and access to social networks).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شیوا مرادی |
دانشجوی دکتری کارآفرینی گروه کارآفرینی - دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
بیژن رضایی |
استادیار دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی رازی کرمانشاه
عبدالحمید پاپ زن |
دانشیار دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی رازی کرمانشاه
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_60917_50177f2f76a4b99a36052ad9b98bec98.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-337521.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات