این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۵۳۳-۵۵۱

عنوان فارسی شناسایی و دسته‌بندی ذهنیت کارآفرینان درمورد بازاریابی کارآفرینانه با استفاده از روش کیو
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر بررسی ذهنیت‌ها و عقاید کارآفرینان درمورد بازاریابی کارآفرینانه است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی است که به‌صورت آمیخته– اکتشافی و با استفاده از روش کیو انجام گرفته است. مشارکت‌کنندگان این پژوهش هشت نفر از کارآفرینان برتر شهر سمنان بودند که با موضوع تحقیق ارتباط مستقیم داشتند. فضای گفتمان پژوهش حاضر از منابع گوناگونی جمع‌آوری شد و پس از ارزیابی و جمع‌بندی فضای گفتمان، از میان 96 عبارت کیو، درنهایت 43 عبارت به‌عنوان نمونه عبارات کیو، پس از نظرسنجی از خبرگان انتخاب شد. بعد از جمع‌آوری اطلاعات حاصل از مرتب‌سازی کیو، این اطلاعات با روش تحلیل عاملی کیو تحلیل شد. تحلیل توزیع نشان داد می‌توان دو الگوی ذهنی متمایز را میان مشارکت‌کنندگان تحقیق درمورد بازاریابی کارآفرینانه شناسایی کرد که درمجموع 491/67 درصد از واریانس کل را تبیین کردند. این دو الگوی ذهنی به‌ترتیب «قابلیت‌های بازاریابی» و «ارتباطات» نام‌گذاری شدند. اهمیت و اولویت‌بندی عوامل شناسایی‌شده براساس الگوهای ذهنی صورت گرفت و درنهایت راهکارهایی برای استفاده از این عوامل پیشنهاد شد تا در موفقیت شرکت‌های کارآفرین مؤثر واقع شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identifying and categorizing the mentality of entrepreneurs to entrepreneurial marketing by using Q-methodology
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to identify and categorize the mentality of entrepreneurs towards entrepreneurial marketing. Q-methodology has been applied as a mixed method in this study. The participants (n=8) were top entrepreneurs of Semnan who were familiar with the topic. Given the appraisal and summarization of concourse, 96 short statements were selected as Q-phrases, and after a survey of experts, 43 Q-samples were chosen. Afterwards, the information was analyzed using factor analysis. Distribution analysis showed that 2 distinct subjective perspectives in entrepreneurial marketing in small & medium sized enterprises were identified by participants which explained 67.491 percent of total variance. These 2 subjective perspectives were called as "Marketing Capabilities" and "Communications". The importance and priority of the identified factors were determined based on subjective perspectives. Finally, guidelines for the use of these factors have been suggested to be effective in entrepreneurial companies' success.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مرتضی ملکی مین باش رزگاه | maleki minbashrazgah
عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

وحید شرفی |
دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_61106_4ed27f7e2c2c33ae66064e7b63379bc1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-337522.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات