این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۵۵۳-۵۷۲

عنوان فارسی طراحی مدل تجاری سازی یافته های پژوهشی دانشگاهی
چکیده فارسی مقاله بهره‌گیری از یافته‌های پژوهشی بخش دانشگاهی و تجاری‌سازی آن‌ها از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود. هدف این پژوهش طراحی مدلی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی گروه مهندسی برق دانشگاه رازی کرمانشاه بوده است. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های بنیادی است که با استفاده از رویکرد نظریه داده‌بنیاد انجام گرفته است. میدان پژوهش اعضای هیئت‌علمی گروه مهندسی برق دانشگاه رازی کرمانشاه و متخصصان در حوزه تجاری‌سازی بوده‌اند. در این راستا، از رویکرد نمونه‌گیری نظری استفاده شد. شمار مشارکت‌کنندگان در پژوهش با استفاده از شاخص اشباع نظری به 21 نفر رسید. داده‌ها به روش مصاحبه عمیق گردآوری شد. نتایج پژوهش نشان‌دهنده 32 مقوله اصلی است که به‌صورت مدل پارادایمی ترسیم شده است. در هسته مدل پارادایمی، ایده‌پردازی قرار دارد. مؤلفه‌های اصلی تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی از نظر مشارکت‌کنندگان شامل ارزیابی فنی- اقتصادی طرح، شبکه‌سازی و پویایی حلقه‌های ارتباطی می‌شود. طراحی مجدد فرایندها و سازوکارهای اعتمادسازی نیز در مرتبه بعدی قرار می‌گیرند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Design a model for the commercialization of the research findings
چکیده انگلیسی مقاله The exploitation of the academic sector research findings, and commercializing them is an important priority. The purpose of this research was to design a model for the commercialization of research findings of the Department of Electrical Engineering of Razi University of Kermanshah. The study was a fundamental research which was conducted by the use of a grounded theory approach.Research field included the faculty members of the Electrical Engineering Department of Razi University of Kermanshah, and the experts in the field of commercialization. Theoretical sampling approach was used.The number of participants in research by the use of theoretical saturation reached (21 individuals). The data were collected through deep interviews. Research results indicated 32 main issues that were drawn as a paradigmatic model. What is in the center of the paradigmatic model is ideation (Idea Generation). The main components of research commercialization findings in terms of participants, Included: technical-economic assessment of the plans, networking, and dynamic linkages. Redesigning the processes and mechanisms for confidence-building were also placed in the next step.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله توران نوروزی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)

سهراب دل انگیزان |
استادیار گروه علوم اقتصادی دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)

بیژن رضایی |
استادیار گروه مدیریت کارآفرینی دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_60916_cd263391e925a03afda574a02abb8ee2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-337523.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات