این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۲۷۷-۲۹۶

عنوان فارسی شناسایی راهبرد‌‌های بازاریابی برای تأمین مالی شرکت‌های در مرحله رشد (مورد مطالعه: شرکت‌های فعال صنعت غذایی استان تهران)
چکیده فارسی مقاله توجه به تأمین مالی و ابزارهای بازاریابی برای تأمین مالی سهم بالایی در رفع مشکلات تأمین مالی شرکت‌ها و جلوگیری از ورشکستگی آن‌ها دارد. در این پژوهش، بعد از مرور تحقیق‌های صورت‌گرفته در زمینه بازاریابی و کاربرد آن در تأمین مالی و مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته، ابتدا مؤلفه‌های بازاریابی تأمین مالی شناسایی و سپس براساس آن‌ها راهبرد‌‌های بازاریابی برای تأمین مالی تدوین شد. رویکرد پژوهش کیفی است. روایت‌های مصاحبه‌شوندگان به‌منظور تحقق اهداف مطالعه، به‌صورت کاربردی و با روش روایتی و ابزار مصاحبه نیمه‌ساختاریافته براساس پروتکل 5wh مستند شد و درنهایت یافته‌ها با نرم‌افزار Atlas ti دسته‌بندی و تحلیل شد. جامعه آماری شامل مدیران ارشد شرکت‌های فعال در مرحله رشد صنعت غذایی استان تهران می‌شود که 12 نفر از مدیران ارشد به شیوه دردسترس برای نمونه آماری درنظر گرفته شده‌اند. کدگذاری داده‌ها در سه مرحله شامل کدگذاری اولیه، ثانویه و شناسایی مقوله‌ها انجام گرفت و نتایج پژوهش راهبرد‌‌های بازاریابی را برای تأمین مالی از جمله توسعه سرمایه‌گذاری، حفظ سرمایه‌گذاران فعلی و عقب‌نشینی در سرمایه‌گذاری و همچنین اقدامات بازاریابی را براساس سه عنصر بازاریابی تأمین مالی از جمله آمیخته بازاریابی، بخش‌بندی بازار و تمایز ارائه می‌دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identifying the Financial Marketing Strategies of Growth-stage Companies:Case of Food Industry Companies in Tehran province
چکیده انگلیسی مقاله Paying attention to finance and financial marketing tools could significantly contribute to resolution of financial problems of the firms and avoid their bankruptcy. Following the review of previous works in the field of marketing and its application in financing, as well as conducting semi-structured interviews, firstly marketing elements for financing were identified and then marketing strategies for financing were developed accordingly. The approach of the study is qualitative. Narrative analysis method and semi-structured interviews were employed based on the 5w1h to document the narratives of interviewees in order to achieve the study goal. The findings were ultimately categorized and analyzed using Atlas ti software package. The statistical population was composed of senior executives of growth-stage companies of food industry in Tehran province and a sample size of 12 managers was selected by convenience sampling technique. Data coding was conducted in three stages: primary, secondary, and selective coding. Study results distinguished different marketing strategies for financing such as investment development, protecting current investors and retreating in investment; as well as the marketing actions based on three element of financial marketing such as marketing mix, market segmentation and differentiation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهران رضوانی |


پریسا فتایی |
کارشناسی ارشد کارآفرینی گرایش mbaدانشکده کارآفرینی


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_60485_00920219429785d9a8d1e483189fa5f8.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-337529.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات