این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۳۱۷-۳۳۶
عنوان فارسی
شایستگیهای کلیدی مربیان کسبوکار
چکیده فارسی مقاله
کارآفرینان در راهاندازی و مدیریت کسبوکار با چالشهای متنوعی روبهرو هستند. استفاده از مربیان کسبوکار در کمک به کارآفرینان برای درک نقاط کور، چالشها و موانع کسبوکار نقش مهمی ایفا میکند. پژوهش توصیفی پیمایشی حاضر با هدف شناسایی شایستگیهای مورد نیاز مربیان کسبوکار انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمام مربیان کسبوکار مشغول به فعالیت در استان اصفهان میشود که درمجموع 314 نفر بودهاند و 250 نفر آنها حاضر به همکاری شدند. در این پژوهش، برای گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته و برای تجزیه و تحلیل یافتهها از تحلیل عاملی تأییدی با نرمافزار آموس استفاده شده است. نتایج نشان داد شاخصهای «داشتن تجربه عمیق در کسبوکار»، «داشتن تجربه و آشنایی با چالشها و نقاط کور کسبوکار»، «طرحریزی فعالیتها، تعریف طرح چشمانداز و تعیین اهداف توسعهای»، «داشتن اطلاعات مناسب از حوزه کاری شاگرد»، «قدرت تجزیه و تحلیل مسائل»، «ایجاد قرارداد مربیگری رسمی»، «ایجاد و حفظ شبکه ارتباطی با مربیان و متخصصان حوزه کسبوکار برای اشتراکگذاری ایده، دانش و تجارب با آنها»، «هوشیاری نسبت به آخرین روندها و تغییرات محیط کسبوکار»، «همترازی تخصص و تجربه مربی با حوزه فعالیت و نیازهای کارآفرین یا صاحب کسبوکار»، «انگیزهبخشی، انرژیبخشی و امیدبخشی» شاخصهایی هستند که بیشترین اهمیت را در چارچوب شایستگیهای مورد نیاز مربیان کسبوکار دارند و به توجه و توسعه نیاز دارند. درنهایت، راهکارهای ارتقای شایستگیها در مربیان کسبوکار پیشنهاد شده است. خودمدیریتی، شایستگیهای محوری، کسبوکار، مربیگری
کلیدواژههای فارسی مقاله
خودمدیریتی، شایستگیهای محوری، کسبوکار، مربیگری،
عنوان انگلیسی
Identifying the key Competencies of Business Coaches
چکیده انگلیسی مقاله
Entrepreneurs in starting and managing a business are facing variety of challenges. Business coaches can help to entrepreneurs on facing business challenges and obstacles. This study aimes to identify the competencies required of business coaches. The population includes all business coaches who are working in Isfahan province. In this study, a questionnaire was used to collect data. The results of this study showed that "having deep experience in business", "experience and familiarity with the business challenges ", "planning activities, landscape design and development of objectives", " good knowledge of coachee context "," power analysis problems, "" create formal job contract "," create and maintain a communication network with coaches and business experts to share ideas, knowledge and experiences "," awareness to the latest trends and changes in the business environment, "aligning the expertise and experience of the players in the field of activity and the needs of the entrepreneur or business owner," "motivating, energizing and promising", are indicators that most important competencies that needs more attention and development. Finally, strategies to improve different aspects of this competencies for the business coaches, have been proposed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد عزیزی |
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
علی گودرزی |
کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_60454_630956f78f85de8157077788df341c88.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-337531.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات