این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۱-۱۹

عنوان فارسی شناسایی و اولویت بندی فرصت های کاربری خودروهای تجاری سبک در توسعه کلینیک‌های سیار پزشکی
چکیده فارسی مقاله کاربری در صنعت خودروسازی مربوط به نوع استفاده از کامیون یا کشنده است که روی خودروهای تجاری نصب می شوند و در همه حوزه‌ها از جمله در پزشکی کاربردهای مختلفی از قبیل شرایط بحرانی، مناطق محروم و مناطق توریستی را دارا است. این پژوهش درصدد است به شناسایی و اولویت بندی فرصت‌های کاربری خودروها در توسعه درمانگاه‌های(کلینیک) سیار پزشکی بپردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها ز نوع آمیخته اکتشافی (کیفی-کمی) بوده و از نظریه تشخیص فرصت مبتنی بر شناسایی سمت تقاضای کالاها و خدمات استفاده کرده است. حجم نمونه در بخش کیفی 24 خبره و در بخش کمی 79 پرسشنامه (سئوال‌های بسته-پاسخ) است. روش جمع آوری و تحلیل داده‌های کیفی به صورت مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته و تحلیل محتوا و کدگذاری باز و در بخش کمی، داده‌های گردآوری ‌شده از پرسشنامه و استفاده از تحلیل‌های آماری صورت گرفته است. نتایج نشان می‌دهد فرصت‌ها در پنج حوزه اصلی کلینیک‌های سیار با کاربری مشاوره وآموزش، غربالگری، ایمن‌سازی، تخصصی و درمانی و آزمایشگاه شناسایی شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Opportunity Recognition and Prioritization of Light Commercial Vehicles in Mobile Medical Clinic Development
چکیده انگلیسی مقاله Based on the usage types of commercial vehicles, these vehicles are divided into several groups which can provide various mobile services in health sectors in different circumstances such as deprived areas, tourist resorts and critical situations. Based on opportunity recognition theory of demand-side; this research is trying to identify and prioritize the opportunities of using vehicles in Iran mobile health clinics. The research population consists of healthcare experts and the data collected in qualitative part of research by the semi-structured interviews, were assessed by content analysis and open coding techniques and statistical techniques were applied to analyze collected data from the questionnaires in quantitative part. To prioritize the types of opportunities recognized in the qualitative phase, Friedman test was used. The results of this research reveals that many opportunities in mobile services in health core sector were categorized into five main areas including education and counseling, screening, immunization, specialized health and laboratory.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد علی مرادی | mohammad ali
دانشکده کارافرینی

شهرام حسین پور |
دانشجو


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_59862_8b309a5db94b7c3b0130f8c258ee5e7b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-337535.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات