این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پرستار و پزشک در رزم، جلد ۱۲، شماره ۴۳، صفحات ۱۴-۱۹

عنوان فارسی مقایسه تاثیر سه روش آموزش حضوری ، مجازی و ترکیبی بر یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در درس قارچ شناسی
چکیده فارسی مقاله مقدمه:
یادگیری ترکیبی به دلیل مزایایی که نسبت به یادگیری سنتی دارد، جایگزینی امیدوارکننده برای آموزش پزشکی است. بنابراین این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر سه روش آموزش حضوری ، مجازی و ترکیبی بر یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در درس قارچ شناسی انجام شد.
روش ها:
این مطالعه یک مطالعه تجربی می باشد که ۹۰ دانشجویان پزشکی ورودی بهمن ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی ارتش که درس قارچ شناسی در نیمسال اول سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۴۰۱تا پایان نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ می گذرانند، را مورد بررسی قرار داد. در ابتدای مطالعه امتحان پری تست و در انتهای مطالعه امتحان پست تست برگزار شد و با مقایسه میانگین نمره دانشجویان تحت مطالعه به تاثیر ۳ روش آموزشی بر نمرات نهایی دانشجویان پی برده شد
یافته ها: با توجه به بیشترین میانگین نمره قارچ شناسی در روش آموزش ترکیبی با میانگین ۲۶/۰± ۶۸/۱۵ گزارش شده است، در ادامه  با استفاده از آزمون تعقیبی توکی به مقایسه میانگین دو به دو گروه‌های آموزشی پرداخته شد که در درس قارچ شناسی بین آموزش ترکیبی و مجازی تفاوت معناداری بدست آمد ۰.۰۱۹p: .
نتیجه گیری:
نتایج نشان داد که آموزش ترکیبی به طور معناداری باعث افزایش میانگین نمرات کسب شده دانشجویان شود.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش مجازی، آموزش ترکیبی، آموزش حضوری

عنوان انگلیسی Comparison of the effect of three methods of face to face, e-learning and combined education on learning of medical students of Aja University of Medical Sciences in the course of mycology
چکیده انگلیسی مقاله Introduction:combine learning is a promising alternative to medical education because of its advantages over face to face learning. Therefore, this study was conducted with the aim of comparing the effect of three methods of face-to-face, e-learning and combined education on the learning of medical students of the Aja University of Medical Sciences in the course of mycology.
Methods: This study is a descriptive and analytical study that examined 90 incoming medical students of the Aja University of Medical Sciences in February 2018, who were studying mycology in the first semester of the academic year 2021 until the end of the first semester of the academic year 2022 . At the beginning of the study, a pre-test was conducted and at the end of the study, a post-test was conducted, and by comparing the average scores of the students under the study, the effect of 3 teaching methods on the students' final scores was realized.
Results: According to the highest score of mycology in the combined teaching method was reported with an average of 15.68±0.26, in the following, two by two educational groups were compared using Tukey's post hoc test. Combined and e-lerning , a significant difference was obtained p:0.019.
Conclusion: The results showed that combined education significantly increases the average scores of students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله combined learning,e-learning,face to face learning

نویسندگان مقاله محمدجواد حیدری | mohammad javad heydari
Aja University of Medical Sciences
دانشگاه علوم پزشکی ارتش

زهره فرح نژاد | Zohre Farahnejad
Aja University of Medical Sciences
دانشگاه علوم پزشکی ارتش

علیرضا شهریاری محمدی | Alireza Shahriari Mohammadi
Aja University of Medical Sciences
دانشگاه علوم پزشکی ارتش

مینو شاددل | Minoo Shaddel
Aja University of Medical Sciences
دانشگاه علوم پزشکی ارتش

مریم واشقانی فراهانی | Maryam Vasheqani Farahani
Aja University of Medical Sciences
دانشگاه علوم پزشکی ارتش


نشانی اینترنتی http://npwjm.ajaums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-4537-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات