این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پرستار و پزشک در رزم
، جلد ۱۲، شماره ۴۳، صفحات ۲۸-۳۵
عنوان فارسی
بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان مقطع علوم پایه پزشکی از آموزش ترکیبی ارائه شده در دروس بلوک تشریح
چکیده فارسی مقاله
مقدمه و هدف:
بررسی میزان رضایت از تحصیل می تواند به عنوان شاخصی تأثیرگذار در بهینه سازی عملکرد دانشجویان باشد. این مطالعه با هدف
بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان مقطع علوم پایه پزشکی از آموزش ترکیبی ارائه شده در دروس بلوک تشریح
در دانشگاه علوم پزشکی ارتش
به انجام رسید.
روش کار:
این مطالعه توصیفی تحلیلی بر روی دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه در سال 1400 به انجام رسید. نمونه گیری به روش سر شماری
انجام
و تمام دانشجویان وارد مطالعه شدند. بعد از کسب رضایت آگاهانه از شرکت کنندگان؛ از فرم جمع آوری اطلاعات فردی، پرسشنامه تجربه دوره تحصیل (
CEQ
)
و پرسشنامه نظرات و میزان رضایت دانشجویان از آموزش الکترونیکی جهت جمع آوری داده ها استفاده شد. در نهایت داده ها با استفاده از نرم افزار
spss
25
مورد آنالیز قرار گرفته و سطح معنی داری کمتر از 05/0 در نظر گرفته شد.
یافتهها:
اکثر دانشجویان شرکت کننده در این مطالعه در محدوده سنی 20-22 سال بودند. میانگین نمره کلی دانشجویان در پرسشنامه
CEQ
5/1382
±
5/355 گزارش گردید و
58 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه از نظر پرسشنامه
CEQ
در گروه متوسط قرار داشتند.
9/48 درصد از دانشجویان از آموزش الکترونیک ارائه شده رضایت بالایی داشتند.
بحث و نتیجهگیری:
آموزش ترکیبی ارائه شده برای دانشجویان مقطع علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی ارتش رضایت بخش بوده است. گسترش و توسعه استفاده از آموزش ترکیبی در آموزش دروس تئوری و مهارت های بالینی دانشجویان میتواند در دستور کار معاونت آموزشی دانشگاه قرار گرفته و عملکرد تحصیلی دانشجویان بهبود یابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رضایتمندی، دانشجویان پزشکی، آموزش ترکیبی.
عنوان انگلیسی
Investigation of satisfaction of basic science students of Aja Medical School (Entry 2020,2019,2018)from the blended education in physiology course in 2021
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction
Assessing the satisfaction level with education can serve as a valuable indicator for enhancing student performance. This study aimed to investigate the satisfaction level of basic medical science students with the integrated education offered in the anatomy block courses at the Army University of Medical Sciences in 1400.
Methods
: This descriptive study was conducted on medical students majoring in basic science in the year 1400. Sampling was conducted using the head count method.. After obtaining informed consent from the participants, we used a personal information collection form, an education experience questionnaire (CEQ), and a questionnaire to assess students' opinions and satisfaction levels with electronic education to collect data. Finally, the data was analyzed using SPSS 25 software, and a significance level of less than 0.05 was considered.
Results
: Most of the students involved in this study were between 20 and 22 years old. The mean score of the students in the CEQ questionnaire was reported as 355.5 ± 1382.5, and 58% of the study participants were categorized as average in this CEQ questionnaire. 48.9% of students were highly satisfied with the electronic education provided.
Conclusion
: The combined education offered to the students of the basic sciences at the Army University of Medical Sciences has been satisfactory. Expanding and developing the use of combined education in the teaching of theoretical courses and clinical skills of students can be placed on the agenda of the vice-chancellor of the university and the academic performance of students can be improved.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Satisfaction, medical students, blended learning.
نویسندگان مقاله
حسین محمدابراهیمی | Hossein MohammadIbrahimi
Student Research Committee, Faculty of Medicine, AJA University of Medical Sciences, Tehran, Iran
کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، تهران، ایران.
رضا لاری پور | Reza Laripour
Medical Edtion Deucapartment, Faculty of Medicine, AJAUniversity of Medical Sciences, Tehran, Iran
دپارتمان آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، تهران، ایران.
زهرا فارسی | Zahra Farsi
Faculty of nursing, AJAUniversity of Medical Sciences, Tehran, Iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، تهران، ایران.
محمدحسن کاظمی گلوگاه | Mohammad Hasan Kazemi Gloogah
Epidemiology Deucapartment, Faculty of Medicine, AJAUniversity of Medical Sciences, Tehran, Iran
دپارتمان آمار و اپیدمیولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://npwjm.ajaums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-4469-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات