این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جامعه شناسی کاربردی، جلد ۲۲، شماره ۴، صفحات ۱۱۵-۱۳۰

عنوان فارسی بررسی نقش سرمایه‌ی اجتماعی بر رضایت شغلی کارکنان اداره‌ی تعاون مورد مطالعه: استان کرمانشاه
چکیده فارسی مقاله چکیده هدف: مطالعه‌ی آثار و تبعات سرمایه‌ی اجتماعی در سال‌های اخیر مورد توجه بسیار قرار گرفته، ولی درباره‌ی تأثیر آن بر رضایت شغلی چندان پژوهش نشده است. هدف اساسی این تحقیق، بررسی نقش سرمایه‌ی اجتماعی بر رضایت شغلی کارکنان اداره‌ی تعاون استان کرمانشاه است. روش: این تحقیق با استفاده از روش پیمایش و ابزار پرسشنامه انجام گرفته است. جامعه‌ی آماری تحقیق 878 نفر کارکنان اداره تعاون استان کرمانشاه هستند. از این جامعه، 270 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای آزمون فرضیات از ضریب همبستگی و مقایسه‌ی میانگین‌ها و برای آزمون مدل تحقیق از رگرسیون استفاده شده است. نتایج: یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که سرمایه‌ی اجتماعی متشکل از شبکه‌های بین افراد، اعتماد، مشارکت و تعهد سازمانی، رابطه‌ی مثبت و معنادار؛ ( R2=%12 ) داشت .از مؤلفه‌های سرمایه‌ی اجتماعی ، اعتماد بیشترین تأثیر را داشت. از متغیرهای فردی ، جنسیت تأثیر معنادار ( R2=0/32 ) بر رضایت شغلی داشته، گویای رضایت شغلی بیشتر زنان نسبت به مردان بود. .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Role of Social Capital in Work Satisfaction (Case: The Staff of Cooperative Organization of Kermanshah Province)
چکیده انگلیسی مقاله Aim: Studying the effects and implications of social capital has gained widespread favor in recent years, but its effects on work satisfaction have not received enough attention. The main purpose of this article is to analyze the role that social capital plays in the job satisfaction of the staff of Cooperative organization of Kermanshah province. Methods: This is a survey research which utilizes questionnaires to gather its needed data. The research population consists of the entire personnel of Kermanshah province cooperative organization who numbered 878, of which, on the basis of Cochran formula, 270 individuals were selected as the sample. Correlation coefficient and the comparison of means were used to test hypotheses and multiple regressions were used to test the research model. Results: The findings showed that social capital consisting of social networks, trust, organizational and social participation, and organizational commitment had a positive and significant (R2=0.12) relationship with work satisfaction. Of the components of social capital, trust had the greatest effect and of background factors, gender had the most (R2=0.32) influence, that is, women had higher work satisfaction than men did.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله منصور حقیقتیان |
استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان (Islamic azad university of dehaghan)

گلمراد مرادی |
مربی گروه جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام آباد غرب
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی اسلام آباد غرب (Islamic azad university of islamabad gharb)

گلمراد مرادی |
هیات علمی


نشانی اینترنتی http://jas.ui.ac.ir/article_18246_8a6dbbed132dd3fbf4e6edcfa8760b06.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/747/article-747-338308.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات