این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جامعه شناسی کاربردی، جلد ۲۱، شماره ۴، صفحات ۳۷-۵۶

عنوان فارسی بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مسئولیت اجتماعی سازمان ها (CSR)
چکیده فارسی مقاله چکیده: این پژوهش به بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها می پردازد که وزارت نیرو به عنوان مورد تحقیقاتی انتخاب شده است. در این مقاله مبــاحث به دو بخش تقسیم شده اند. نخست مباحث مربوط به فرهنگ سازمانی و مدیریت فرهنگ سازمانی عنوان می شود و سپس تاثیر مولفه های فرهنگ سازمانی بر پیاده سازی مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها بررسی می شود. در این پژوهش، ابتدا مباحث مربوط به ادبیات تحقیق با استناد به مقالات و مدل های معتبر بررسی شده است، که فهرست اولیه مربوط به معیارهای فرهنگ سازمانی از مدل بارون و گرینبرگ و معیارها مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها از مدل دنیسون استفاده گردید است و اصلاحات لازم در این فهرست، از طریق انجام مصاحبه گروه کانون با کارشناسان و صاحبنظران شکل گرفت. همچنین برمبنای این معیارها، پرسشنامه ای طراحی شد که با استفاده از روش های آزمون تحلیل واریانس فریدمن و آزمون دوجمله ای، فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است. از یافته های این مقاله می توان به این نتیجه رسید که بین مولفه های فرهنگ سازمان و مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان همبستگی مثبت و بالایی وجود دارد (P
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the Relationship between Organization Culture and Corporate Social Responsibility (CSR)
چکیده انگلیسی مقاله      Abstract  This research deals with the investigating the relationship between organization culture and corporate social responsibility (CSR). (Case Study: Energy Ministry). In this paper, the above-mentioned research split in two parts. First, issues regarding organization culture and organization culture management, then effects of organization culture’s stabilization on corporate social responsibility. The questionnaires list regarding organization culture derivated from Baron and Greenberg’s model and the questionnaires list regarding corporate social responsibility derivated from Denison’s model and necessary correct nesses exerted by interview with professors and some experts. The main effective criteria are achieved by exploratory studies and focus group interviews with experts. A questionnaire designed and distributed among a random sample of customers. Some related hypothesizes are tested and the results have been discussed. The finding of this study shows that organization culture has an important effect on organization climate and corporate social responsibility and there is a positive correlation between organization culture and corporate social responsibility (P
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اصغر مشبکی |
دانشیار گروه مدیریت دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

وهاب خلیلی شجاعی |
دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://jas.ui.ac.ir/article_18206_5dca76bee1e737e47055b1aa41d6b365.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/747/article-747-338332.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات