این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
دانش حسابداری مالی
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۶۵-۹۲
عنوان فارسی
تأثیر رقابت در بازار محصول بر ضریب واکنش سودهای آتی و اثر مالکیت نهادی بر رابطه آنها
چکیده فارسی مقاله
چکیده: رابطه بین سودهای آتی و بازده جاری سهام، ضریب واکنش سودهای آتی تعریف می شود که نشان گر انعکاس اطلاعات سودهای آتی در قیمت جاری سهام است. هر چه اطلاعات بیشتری از شرکت در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد، پیش بینی سودهای آتی توسط آن ها دقیق تر خواهد بود. درنتیجه، با انعکاس بیشتر اطلاعات سودهای آتی در قیمت سهام رابطه بین سودهای آتی و بازده جاری سهام افزایش خواهد یافت. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر رقابت در بازار محصول بر ضریب واکنش سودهای آتی و همچنین اثر تعدیل گر مالکیت نهادی بر رابطه آن ها است. جهت سنجش ضریب واکنش سودهای آتی از مدل تعدیل شده کولینز و همکاران (1994)، بهوسیله لاندهولم و مایرز (2002) و برای اندازه گیری میزان رقابت در بازار محصول از شاخص هرفیندال-هیرشمن استفاده شد. بهمنظور دستیابی به هدف پژوهش تعداد 100 شرکت از بین شرکت های پذیرفتهشده در بازار اوراق بهادار تهران طی سال های 1383 الی 1393 در جامعه غربالشده قرار گرفت. برای آزمون فرضیه ها از الگوی رگرسیون چند متغیره با داده های ترکیبی استفاده شد. مطابق یافته ها، تأثیر رقابت در بازار محصول بر ضریب واکنش سودهای آتی، مثبت معنی دار است. همچنین، تأثیر مالکیت نهادی بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و ضریب واکنش سودهای آتی مثبت معنی دار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Impact of Product market competition on the future earnings response coefficient and the effect of the Institutional ownership on their relationship
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: The relationship between future earnings and current stock returns is called as future earnings response coefficient that indicates reflection of future earnings information in current stock price. The more information of firms be available to investors, their future earnings forecast will be more accurate. As a result, reflection of more future earnings information in current stock price, cause an increase in the relationship between future earnings and current stock returns. The aim of this study is to investigate the effect of product market competition on the future earnings response coefficient and also the moderator effect of institutional ownership on their relationship. To measure the future earnings response coefficient and the product market competition level, Collins et al (1994) adjusted model by Lundholm and Myers (2002) and Herfindahl-Hirschman Index is used, respectively. In order to achieve to the research goal, A total of 100 firms, including firms listed in Tehran Stock Exchange during the years from 2005 to 2015 were screened in the community. To test the hypotheses, a multivariate regression model with panel data is used. According to the results, the impact of product market competition on future earnings response coefficient, is significantly positive. Also, the effect of institutional ownership on the relationship between product market competition and future earnings response coefficient is significantly positive.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی حیدری |
سهراب عبدی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته حسابداری دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
نشانی اینترنتی
http://jfak.journals.ikiu.ac.ir/article_1025_75446a4d91fb858edbad36a04e22a15d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/797/article-797-338981.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات