این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
رویش روانشناسی، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۱۰۷-۱۲۰

عنوان فارسی رابطه ساده و چندگانه راهبردهای شناختی و مدیریت زمان با اضطراب امتحان دانش آموزان متوسطه
چکیده فارسی مقاله دراین پژوهش روابط بین راهبردهای شناختی و مدیریت زمان با اضطراب امتحان دانش ­آموزان متوسطه آمل بود .روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل 2950 نفر از دانش­آموزان متوسطه­ ی دوم و سوم ریاضی فیزیک شهرستان آمل بود. از بین جامعه آماری بر اساس فرمول کوکران تعداد 333 نفر دانش­آموز به روش نمونه­گیری خوشه­ای چندمرحله ­ای انتخاب گردید. ابزار پژوهش، بخشی از پرسشنامه­ ی راهبردهای انگیزش برای یادگیری پینتریچ و همکاران شامل راهبردهای شناختی، مدیریت زمان و اضطراب امتحان بود. داده­ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شد. یافته­ ها نشان داد بین راهبردهای شناختی و مدیریت زمان با اضطراب امتحان دانش ­آموزان در سطح اطمینان 99 درصد رابطه معنی ­داری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که تکرار و مرور، تفکر انتقادی، سازماندهی، بسط معنایی و مدیریت زمان اضطراب امتحان دانش­آموزان را پیش ­بینی می­ کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت زمان، راهبردهای شناختی، اضطراب امتحان، دانش‌آموزان

عنوان انگلیسی Simple and multiple Relation Cognitive strategies and time management with exam anxiety high school students
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of present study was Relations between Cognitive strategies and time management with exam anxiety among high school students Amol.The research method was descriptive correlational. The statistical population was the 2950 persons of Amol high schools' students in second ant thirst grade mathematics discourse. Among them selected 333 students as sample according to Cochran formula and multi cluster sampling. The research instrument was the part of pintrich and et al questionnaire containing learning strategies, exam anxiety and time management dimension. Data were analyzed with Pearson correlation formula and multiple regression analysis. A Pearson correlation analysis revealed that there is relation between the Cognitive strategies and time management with exam anxiety statistically significance. The results of multiple regression analysis showed that rehearsal, critical thinking, elaboration, organization and time management predict students' exam anxiety.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدمهدی بابایی منقاری | mohammad mehdi babaei menghari


عادل زاهد بابلان | zahed babolan


مهدی معینی کیا |


عاطفه یوسفی |



نشانی اینترنتی http://frooyesh.ir/browse.php?a_code=A-10-50-7&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پژوهشی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات