این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
زمین شناسی مهندسی
، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
رفتارنگاری تونل طی مرحله حفاری و بهینهسازی هزینه - مطالعه موردی تونل حکیم
چکیده فارسی مقاله
ارائه یک مدل زمینشناسی، تخمین پارامترهای طراحی و انتخاب کلاس حفاری و نگهداری با حداقل کردن ریسک، تامین ایمنی و کاهش هزینه، چالش اصلی فرآیند ساخت تونل در زمینهای نرم است. بنابراین انجام مطالعات کافی، تفسیر، تحلیل و پردازش این دادهها در یک مدل واحد با قابلیت بهروز رسانی برای برنامهریزی فرآیند ساخت یک تونل، از اهمیت به سزایی در موفقیت یک پروژه تونلزنی برخوردار است. بزرگراه حکیم یکی از بزرگراههای اصلی کلان شهر تهران به 9 طول کیلومتر است که از محل اتصال بزرگراه رسالت و بزرگراه کردستان بعد از تونل رسالت آغاز میشود و در بزرگراه لشگری به پایان میرسد. غرب این بزرگراه از منطقه پارک جنگلی چیتگر عبور میکند. با توجه به محدودیتها و الزامات زیست محیطی طرح، تونل دوقلو حکیم با سطح مقطع حفاری 186 مترمربع و طول کلی 3256 متر به روش تونلزنی جدید اتریشی در امتداد مسیر این بزرگراه در محدوده عبوری از پارک چیتگر در حال ساخت است. در فاز اولیه طراحی یک کلاس حفاری و نگهداری پیشنهاد شد. طی مراحل حفاری با استفاده از مشاهدات میدانی، نتایج رفتارنگاری و ابزاربندی و بررسی مدلهای زمینشناسی، رفتار و طبقهبندی زمین مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار گرفت و کلاس حفاری و نگهداری بهینهسازی شد. بهینهسازی طرح باعث شد که در هزینههای ساخت حدود 10 درصد صرفهجویی شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Tunnel Monitoring during the Excavation Phase and Cost Optimization - a Case Study of Hakim Tunnel
چکیده انگلیسی مقاله
Submitting of a geological model, design parameters estimation, excavation and support system choosing with minimum risk, safety providing and cost reduction are major challenges for tunnel construction process in complicated ground conditions. Therefore, sufficient prior studies, interpretation, analysis, and process of data in an updatable model in order to planning for construction process are important in a tunneling project. Hakim Expressway one of the capital's main highways in Tehran metropolis with 9 Km in length, starts from the junction of Resalat Expressway and Kurdistan Expressway after Resalat Tunnel and ends in Lashgari Expressway. The west extended this highway passing through the area of Forest Park Chitgar. Due to environmental constraints, the Hakim twin tunnels with cross-section of 186 m2 excavation areas and total length of 3256 m to the NATM/SEM method in this area were excavated. During tunnel excavation using field observations, the results of the monitoring and reviewing the geological model, ground behavior and classification were re-examined to optimization of the excavation and support class. Optimization plan resulted in a 10 percent savings in construction costs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jeg.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-549-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
ژئوتکنیک (مکانیک خاک و سنگ)
نوع مقاله منتشر شده
مقاله استخراج شده از پایان نامه
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات