این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 18 آذر 1404
زن در توسعه و سیاست
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۱۶۱-۱۸۰
عنوان فارسی
تأثیر سقف شیشهای بر ایدههای خلاقانۀ زنان با تعدیلگری متغیر خودپنداره
چکیده فارسی مقاله
امروزه، یکی از موضوعات اساسی در زمینۀ توسعۀ سازمانها، توجه به ایدههای خلاقانۀ نیروی انسانی است. قشر عظیمی از جمعیت جهان را زنان تشکیل میدهند، لذا توجه به استعداد و نقش زنان در توسعۀ سازمانها ضرورت دارد. هدف از انجامدادن پژوهش حاضر بررسی تأثیر سقف شیشهای بر ایدههای خلاقانه زنان شاغل در واحدهای ستادی ادارات استان لرستان با تعدیلگری متغیر خودپنداره آنان بود. در این مطالعۀ توصیفیـ همبستگی، جامعۀ آماری را کلیۀ کارکنان زن واحدهای ستادی ادارات استان لرستان تشکیل دادند. با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای نسبی و براساس جدول کرجسی و مورگان، تعداد 306 نفر بهعنوان نمونه از میان کارکنان انتخاب شدند. ابزارهای استفادهشده در این پژوهش شامل پرسشنامۀ سقف شیشهای بابایی زکلیکی (1385)، پرسشنامۀ خلاقیت مقیمی و رمضان (1390) و پرسشنامۀ خودپندارۀ کالیفرنیا (1986) بودند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون معادلات ساختاری با بهرهگیری از نرمافزار pls استفاده شد. نتایج نشان داد که سقف شیشهای بر ایدههای خلاقانه زنان تأثیر دارد و همچنین بین این دو متغیر همبستگی منفی وجود دارد. همچنین، نتایج حاصل از آزمون معادلات ساختاری نشان میدهد که متغیر خودپنداره در رابطه با تأثیر سقف شیشهای بر ایدههای خلاقانه زنان شاغل در واحدهای ستادی ادارات استان لرستان نقش تعدیلکننده دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ایدههای خلاقانه، خودپنداره، زنان، سقف شیشهای،
عنوان انگلیسی
Effect of the glass ceiling on women creative ideas with moderating of self-concept
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to evaluate the effect of the glass ceiling on women creative ideas working in administrative province units of Lorestan state with moderating of their self-concept variable. The population of this cross-correlation study included all women employees of administrative province units of Lorestan state. Using stratified sampling, and based on Morgan table, 306 persons were selected as samples. Instruments used in this study include a questionnaire of glass ceiling of Babaie Zklyky (1385), creativity questionnaire of Moghimi and Ramezan (1390) and Self-Concept Questionnaire of California (1986). For data analysis, structural equation test was utilized with benefit of PLS Software. The results showed that the glass ceiling is effective on women creative ideas and there is negative correlation between these two variables. Also the results of structural equation test showed that self-concept variable in correlation with glass ceiling plays moderating role in women creative ideas working in administrative province units of Lorestan state.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
creative ideas, Glass ceiling, self-concept, women
نویسندگان مقاله
سعید فرح بخش |
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه لرستان (Lorestan university)
ایرج نیک پی |
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه لرستان (Lorestan university)
راضیه قنبری |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه لرستان (Lorestan university)
نشانی اینترنتی
http://jwdp.ut.ac.ir/article_59198_9e7f8167a60bb3b2b872979cecdd26c9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/889/article-889-339546.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات