این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت استاندارد و کیفیت
، جلد ۱۴، شماره ۳، صفحات ۳۹-۶۲
عنوان فارسی
شناسایی عوامل موثر بر کیفیت سرویس های ابری و بررسی رابطه بین کیفیت سرویس با رضایت و وفاداری مشتریان (مطالعه موردی: پنج ارایه دهنده سرویس ابری در ایران)
چکیده فارسی مقاله
وابستگی کسب و کارهای امروزی به سرویس های ابری، روزبروز درحال افزایش است و کیفیت آنها یک عامل مهم برای موفقیت هر کسب و کار است. هدف این مقاله، یافتن عوامل مؤثر بر کیفیت سرویس ابری و ارزیابی تأثیر کیفیت سرویس بر رضایت و وفاداری مشتریان، با هدف تعیین سیاستهایی بهمنظور بومیسازی سرویسهای ابری است.
این تحقیق با بهرهگیری از روش پیمایش و نظرسنجی از 419 کاربر یا کارشناس رایانش ابری که از خدمات پنج ارائهدهنده برتر سرویس ابری در ایران استفاده میکردند، انجام شده است. فرضیات پژوهش با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاریِ حداقل مربعات جزئی، بررسی شدهاند.
نتایج این تحقیق نشان میدهد که کیفیت سرویس تابعی از عوامل چابکی، اطمینان از سرویس، مقیاسپذیری، قابلیت اعتماد، امنیت، پاسخگویی و کاربردپذیری هستند و اثر معناداری بر رضایت مشتریان و وفاداری آنها دارد. لذا هرگونه بومیسازی سرویسهای ابری و توسعه کمّی ارائهدهندگان سرویسهای ابری ایرانی، مستلزم توجه به عوامل هفتگانه مذکور در طراحی سرویس و پایش تداوم حفظ سطح مطلوب آنها برای رضایت مشتریان و وفاداری آنها و افزایش میزان بهرهبرداران از سرویسهای داخلی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت سرویس ابری،ارائهدهنده سرویس ابری،وفاداری مشتری،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کیفیت سرویس ابری,ارائهدهنده سرویس ابری,وفاداری مشتری
نویسندگان مقاله
سیدغلامحسن طباطبائی |
Department of Electrical and Computer Engineering, Malek-e-Ashtar University of Technology, Tehran, Iran
مصطفی تمتاجی |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
ادریس عباس زاده |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
نشانی اینترنتی
http://www.jstandardization.ir/article_213655_3eaaea931ab45d7c687740547000a917.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات