این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۲۹، شماره ۲، صفحات ۳-۲۴

عنوان فارسی کیفیت خدمات الکترونیک و نیات رفتاری؛ تحلیل نقش میانجی اعتماد مشتریان و ارزش ادراک شده
چکیده فارسی مقاله توسعه فضای مجازی به افزایش رقابت در این حوزه و در نتیجه بالا رفتن انتظارات مشتریان از ارزش دریافتی شده است. به همین دلیل ارائه خدمات الکترونیکی برای تاثیر گذاری بر نیات رفتاری مشتریان بسیار مورد اهمیت است. در این پژوهش ارتباط میان کیفیت خدمات الکترونیک با نیات رفتاری (قصد خرید مجدد، تبلیغات شفاهی و تمایل به پرداخت بیشتر) از طریق ارزش ادراک شده و اعتماد مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر به روش پیمایشی انجام گرفته است. پاسخ دهندگان از میان مشتریان شرکت آسیا تک انتخاب شده اند که در نهایت 384 پرسشنامه به منظور تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری به وسیله نرم افزار آموس جمع آوری و تحلیل شده است نتایج پژوهش نشان می دهدکیفیت خدمات الکترونیک بر ارزش ادراک شده و اعتماد تاثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین ارزش ادراک شده و اعتماد نیز نیات رفتاری مشتریان را بصورت مثبت و معنادار تحت تاثیر قرار می دهد . از طرفی کیفیت خدمات الکترونیک از طریق ارزش ادراک شده و اعتماد بصورت غیر مستقیم بر ابعاد نیات رفتاری اثر می گذارد، اما بصورت مستقیم ارتباطی میان کیفیت خدمات الکترونیک و ابعاد نیات رفتاری یافت نشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Service quality and behavioral intentions, investigation the role of perceived value and trust in Internet Service Providers
چکیده انگلیسی مقاله Development virtual space to increase competition in this area, resulting in high customer expectations of value has been received. That's why quality electronic services to influence behavioral intentions customers is very important. In this research relationships among electronic service quality with behavioral intention (repurchase intention, word of mouth and willingness to pay more) through perceived value and trust have been investigated. This study has been conducted by exploratory approach. In this study, respondents from customers ASIATECH firm, that eventually 384 questionnaires to analyze the data using structural equation modeling (SEM) using AMOS software was used. Results of research shows that electronic service quality has a positive and significant influence on behavioral intention. Moreover perceived value and trust have positive and significant influence on customer behavioral intention .also electronic service quality through perceived value and trust have influence on behavioral intention indirectly but no direct relationship have been found between electronic service quality and behavioral intention dimensions.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مصطفی اردلان | mostafa ardalan
hamedan
همدان-بلوار دانشگاه -کوچه توانا- بن بست حامد 2 پلاک 62

مهدی خادمی | mehdi khademi
tehran
تهران

مهدی رسولی قهرودی | mehdi rasouli ghahroodi
tehran
تهران


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1972-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات