این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۲۹، شماره ۲، صفحات ۴۷-۷۰
عنوان فارسی
تاثیر نشان کارفرما بر نگهداشت کارکنان: هویت سازمانی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی در نقش میانجی
چکیده فارسی مقاله
هنگامی که سازمان افراد مورد نظر را استخدام میکند، زمان عمل به تعهدات سازمان آغاز میشود. پس از آن سازمان می بایست هوشمندانه تر از قبل سعی در جلب توجه این افراد داشته باشد. پژوهش حاضر با هدف معرفی برندکارفرما به عنوان ابزاری نوین در مدیریت سرمایههای انسانی و با تبیین تأثیرات این نوع از برند بر نگهداشت انجام شده است. این پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی و به روشکمی است. جامعه آماری را اعضاء هیأت علمی دانشگاه تهران در سه پردیس(شامل پردیس فارابی، پردیس ابوریحان و پردیس دانشکده های فنی)، و دانشکده مدیریت در برمی گیرند. روش نمونه گیری در مرحله اول و در انتخاب دانشکده ها از نوع خوشه ای و در مرحله دوم و در انتخاب اعضاء هیأت علمی از نوع در دسترس است. ابزار سنجش متغیرهای پژوهش، پرسشنامه و روش تجزیه و تحلیل، مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار warpPLS میباشد. نتایج نشان میدهد که برندکارفرمای دانشگاه تهران از طریق ایجاد هویتسازمانی در بین اعضاء هیأت علمی خود منجر به ایجاد رضایت شغلی و تعهدسازمانی در بین آنان شده و در نهایت رضایت شغلی بر نگهداشت این اعضاء در سازمان مؤثر بوده اما تعهدسازمانی تأثیری بر تمایل به ماندن آنان نداشته است.هنگامی که سازمان افراد مورد نظر را استخدام میکند، زمان عمل به تعهدات سازمان آغاز میشود. پس از آن سازمان می بایست هوشمندانه تر از قبل سعی در جلب توجه این افراد داشته باشد. پژوهش حاضر با هدف معرفی برندکارفرما به عنوان ابزاری نوین در مدیریت سرمایههای انسانی و با تبیین تأثیرات این نوع از برند بر نگهداشت انجام شده است. این پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی و به روشکمی است. جامعه آماری را اعضاء هیأت علمی دانشگاه تهران در سه پردیس(شامل پردیس فارابی، پردیس ابوریحان و پردیس دانشکده های فنی)، و دانشکده مدیریت در برمی گیرند. روش نمونه گیری در مرحله اول و در انتخاب دانشکده ها از نوع خوشه ای و در مرحله دوم و در انتخاب اعضاء هیأت علمی از نوع در دسترس است. ابزار سنجش متغیرهای پژوهش، پرسشنامه و روش تجزیه و تحلیل، مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار warpPLS میباشد. نتایج نشان میدهد که برندکارفرمای دانشگاه تهران از طریق ایجاد هویتسازمانی در بین اعضاء هیأت علمی خود منجر به ایجاد رضایت شغلی و تعهدسازمانی در بین آنان شده و در نهایت رضایت شغلی بر نگهداشت این اعضاء در سازمان مؤثر بوده اما تعهدسازمانی تأثیری بر تمایل به ماندن آنان نداشته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برندکارفرما، جذابیت های برندکارفرما، نگهداشت کارکنان
عنوان انگلیسی
Employer Brand a forgotten strategy of Iranian organizations in staff retention
چکیده انگلیسی مقاله
When the organization hires the intended individuals, the beginning time to act on its commitments to those individuals. Then the organization should be more intelligent than before to havetheir attention.present research has been done with the aim of introducing employer brand as a new tool in managing human resources and with diction the special effects this type of brand on retention.This research is descriptive survey with quantitative method. The Statistical Society in this study is including the faculty members of University of Tehran in three college (including College of Farabi, College of Aboureihan andTechnical College) and including academy of Management. Sampling was carried out in the first stage through cluster sampling by choosing the colleges then, in the second stage, members were selected through the non-probability sampling and on the availability basis.The data collection tool was questionnaire. Data analysis method was Structural Equation Modeling by warpPLS software.The results show that the employer brand of University of Tehran through the creation of organizational identity among its faculty members leading to job satisfaction and organizational commitment and then Job satisfaction this members effective on their Retention at the University but organizational commitment has not effect on the willingness of them embers to stay.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی حمیدی زاده | ali hamidizadeh
university of tehran-college of farabi
دانشگاه تهران- پردیس فارابی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
جبار باباشاهی | jabbar babashahi
university of tehran-college of farabi
دانشگاه تهران- پردیس فارابی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
منصوره محمدنژادفدردی | mansoure mohamadnezhad fadardi
university of tehran-college of farabi
دانشگاه تهران- پردیس فارابی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-2039-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات