این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۲۹، شماره ۱، صفحات ۲۳-۵۰
عنوان فارسی
تبیین اثر موقعیتیابی محصول بر عملکرد شرکت
چکیده فارسی مقاله
امروزه فعالیت شرکتها در محیطهای پویا و متلاطم با استفاده از شدت رقابت، اوضاع متزلزل بازار، تغییرات سریع فناوری و چرخه عمر کوتاهتر محصولات توصیف میشود. تحت این شرایط، یک راهبرد موثر برای جا انداختن کالا در بازار، شانس بقای شرکت را افزایش داده و عملکرد آن را بهبود میبخشد. این مطالعه به دنبال تحلیل اثر موقعیتیابی متمایز محصول بر ابعاد عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط است. مدل ارایه شده بر روی 118 نمونه از شرکتهای کوچک و متوسط فعال در شهر کرمان با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری در نرمافزار لیزرل آزمون شد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، از نوع توصیفی ـ پیمایشی بود. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه استاندارد بود که برای تایید روایی ابزار اندازهگیری از روایی سازه و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. پایایی ابزار اندازهگیری همچنین با استفاده از ضریب آلفایکرونباخ مورد آزمون قرار گرفت. یافتههای پژوهش حاکی از تاثیر مستقیم موقعیتیابی محصول بر روی رضایت مشتری، هزینههای تولید و تاثیر غیرمستقیم آن بر روی سودآوری شرکت است، در نتیجه تمایز منجر به افزایش رضایت مشتری و هزینههای تولید میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of Product Positioning on Company Performanc
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, activities of companies in the dynamic and turbulent environments are described by factors such as competitive intensity, unstable market conditions, rapidly changing technologies, and short product life cycle. Under such conditions, an effective strategy for launching a product into the market increases the survival chance of a company and improves its performance. The purpose of this study is to analyze the distinctive effect of product positioning on the dimensions of performance in small and medium-sized enterprises. The provided model was tested on a sample of 118 SMEs active in the city of Kerman by using structural equation. The present study is an applied and descriptive survey in nature. Also, a standard questionnaire was used for data collection. The validity of questionnaire was confirmed through the measurements of construct validity and confirmatory factor analysis. The reliability of the instrument was measured by Cronbach’s alpha. The results of this study reveal direct effect of product positioning on customer satisfaction and costs of production and indirect impact of positioning on company profitability. Results also show that product distinction can lead to increased customer satisfaction and production costs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عظیم زارعی | azim zarei
faculty of economics, management and administrative sciences, semnan university, semnan, iran
سمنان دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری گروه مدیریت بازرگانی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
حسین فارسی زاده | hossein farsizadeh
semnan university, semnan, iran
سمنان دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری گروه مدیریت بازرگانی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
مهدی دهقانی سلطانی | mahdi dehghani soltani
semnan university, semnan, iran
سمنان دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری گروه مدیریت بازرگانی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
رسول غلامزاده | rasoul ghollamzadeh3
payame noor university pnu , tehran, iran.
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-1325-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-340804.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات