این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۷، شماره ۶، صفحات ۷۲-۸۱
عنوان فارسی
مدل توانمندسازی کارکنان آموزش و پرورش بر اساس رویکرد ارتقای عملکرد
چکیده فارسی مقاله
مقدمه:
یکی از برجسته ترین کارکرد
های
مدیریت منابع انسانی، در نظام آموزش و پرورش، تربیت کارکنان توانمند، جهت؛ تغییر، تحول و توسعه سازمانی است. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف معرفی مدل توانمندسازی کارکنان آموزش و پرورش، براساس رویکرد ارتقای عملکرد انجام شده است
.
روشها:
این پژوهش
از
نظرهدف، کار بردی با رویکردکیفی
به روش
داده بنیاد است که با روش نمونه گیری غیر تصادفی هدفمند، 20نفر از افراد خبره و متخصص آموزش و پرورش تا حد رسیدن به اشباع نظری دادهها، انتخاب و طی مصاحبه نیمه ساختارمند، داده ها جمع آوری و از طریق کدگذاری سه مرحله ی و مقایسه مداوم با روش گرند تئوری مورد تحلیل قرارگرفت.
یافتهها:
مدل پارادایمی شامل
شش مقوله اصلی؛ سیسـتم کنترل، توانمند سازی منابع انسانی،
ارتقای فرهنگ سازمانی
، پویایی سیستم،
تعاملات سازمانی و ارتقای عملکرد با 26مقوله فرعی ازطریق تحلیل دادهها به دست آمد
و اعتبار آنها تأئید شد.
نتیجهگیری:
پس ازتحلیل دادهها و تأئید نهایی مقولهها توسط خبرگان،
مدل پژوهش ترسیم و نتایج نشان دادکه از اعتبار لازم برای کاربرد،
جهت توانمندسازی کارکنان و
معلمین آموزش و
پرورش به منظور ارتقای عملکرد برخورداراست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش و پرورش، ارتقای عملکرد، توانمندسازی، منابع انسانی
عنوان انگلیسی
Empowerment model of education staff based on performance promotion approach
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction:
One of the most prominent functions of human resources management in the education system is the training of capable teachers and employees, direction; Change, transformation and organizational development. In this regard, the current research was conducted with the aim of introducing the empowerment model of education and training staff, based on the performance promotion approach.
Methods:
In terms of the goal, this research is an applied with a qualitative approach to the Grounded Theory method. with the non-random purposeful samplingmethod, 20 experts and
specialists of the organization until the theoretical saturation is reached. Data, selection and during semi-structured interview, data was collected and analyzed through three stages coding and continuous comparison with Grounded Theory method
.
Results:
Paradigm model with
six main categories; Effective control and empoerment of human resourcesimprovement of organizational culture, system dynamics, organizational interactions and promotion of performance with 26 sub-categories were obtained through data analysis and their validity was confirmed.
Conclusion:
After the analysis of the data and the final approval of the categories by the experts, the research model was drawn and the results showed that it has the necessary validity for application to empower the employees and teachers of education in order to performance promotion.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Keywords, education, performance promotion, empowerment, human resources
نویسندگان مقاله
نادر بهلولی | Nader Bahlouli
Islamic Azad university
دانشگاه آزاداسلامی
حسن پناهی | Hassan panahi
Islamic Azad university
دانشگاه آزاداسلامی
ناصر فقهی فرهمند | naser feghhi farahmand
Islamic Azad university
دانشگاه آزاداسلامی
مرتضی هنرمندعظیمی | mortaza honarmand Azimi
Islamic Azad university
دانشگاه آزاداسلامی
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-3449-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
سایر موضوعات
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی کیفی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات