این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۶۳-۸۶
عنوان فارسی
بررسی فراتحلیلی عوامل مؤثر بر جذب و شرکت دانش آموزان در نماز جماعت مدارس
چکیده فارسی مقاله
ﺑﻪ دﻟﻴﻞ ﻓﻮاﻳد ﻓﺮدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﻧﻤﺎز، ﻣدارس ﺳﻌﯽ ﻛﺮده اﻧد آن را در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺧﻮد ﻧﻬﺎدﻳﻨﻪ ﺳﺎزﻧد و از اﻳﻦ رو ﭘﮋوﻫﺸﻬﺎﻳﯽ در اﻳﻦ زﻣﻴﻨﻪ اﻧﺠﺎم داده اﻧد. ﻫدف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ آن اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﻓﺮاﺗﺤﻠﻴﻞ، ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ای از ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ ﺟذب و ﺷﺮﻛﺖ داﻧﺶآﻣﻮزان در ﻧﻤﺎز ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣدارس را اراﺋﻪ ﻧﻤﺎﻳد. ﺑﺮای اﻧﺠﺎم اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﻛﻠﻴﻪ ﭘﮋوﻫﺸﻬﺎی اﻧﺠﺎم ﺷده در ﺳﺮاﺳﺮ ﻛﺸﻮر ﮔﺮدآوری و ﺑﺮرﺳﯽ ﺷد. در ﻣﺠﻤﻮع 15 ﻣﻮرد آن ﭘﮋوﻫﺶ ﻫﺎ دارای وﻳﮋﮔﻴﻬﺎی ﻣﺸﻤﻮل در ﺳﻨﺠﺶ ﻓﺮاﺗﺤﻠﻴﻞ ﺑﻪ ﺧﺼﻮص وﻳﮋﮔﯽ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺳﻨﺠﺶ اﻧدازه اﺛﺮ ﺑﻮدﻧد. ﺑﺮای ﻓﺮاﺗﺤﻠﻴﻞ از روﻳﻜﺮد ﻫدﺟﺲ و ﺑﺮای ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻳﺎﻓﺘﻪﻫﺎ از روﻳﻜﺮد ﻛﻮﻫﻦ اﺳﺘﻔﺎده ﺷد. ﻳﺎﻓﺘﻪﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺶ در ﻗﺎﻟﺐ 26 ﻋﺎﻣﻞ ﻛﻪ در 7 ﻣﻘﻮﻟﻪ دﺳﺘﻪﺑﻨدی ﺷده، اراﺋﻪ ﮔﺮدﻳده اﺳﺖ. ﻣﻘﻮﻟﻪﻫﺎی ﻫﻔﺘﮕﺎﻧﻪ ﻋﺒﺎرت اﻧ از: ﻋﻮاﻣﻞ ﻓﺮدی، ﺧﺎﻧﻮادﮔﯽ، اﻧﺴﺎﻧﯽ درون ﻣدرﺳﻪای، ﻓﻴﺰﻳﻜﯽ درون ﻣدرﺳﻪای، ﺳﺎﻳﺮ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣدرﺳﻪای، ﻫﻤﺴﺎﻻن و ﻣﺤﻴﻂ.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ﻧﻤﺎز ﺟﻤﺎﻋﺖ،ﻣ ارس،داﻧﺶآﻣﻮز و ﻓﺮاﺗﺤﻠﻴﻞ،
عنوان انگلیسی
A meta analysis of the effective factors on moti-vating students to participate in schools’ public praying programs
چکیده انگلیسی مقاله
Due to the individual, social and cultural advantages of praying, the schools tried to internalize it in their program and have done some re-searches about it. The aim of this study was to consider the influential fac-tors on attracting the students to participate in schools’ public praying. To do so, all of the related research projects which have been done throughout the country were gathered. Fifteen of them which contained the charac-teristics of meta analysis assessment, particularly the assessment of effect size, were considered. For meta analysis, the Hedges approach and for interpretation of find-ings, the Cohen approach were used. The findings were categorized in twenty six items and seven categories. The seven categories include: personal, family, and within school human factors, within school physical factors, other school factors, peers and en-vironment.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ﻧﻤﺎز ﺟﻤﺎﻋﺖ,ﻣ ارس,داﻧﺶآﻣﻮز و ﻓﺮاﺗﺤﻠﻴﻞ
نویسندگان مقاله
ﺍﺣﻤﺪﺭﺿﺎ ﻧﺼﺮ |
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
حمیده معین پور |
مدرس مراکز تربیت معلم و آموزش عالی فرهنگیان
حمیدرضا عریضی |
استادیار گروه روان شناسی دانشگاه اصفهان
زهره باقری |
کارشناس مدیریت و برنامه ریز ی آموزشی
نشانی اینترنتی
https://noavaryedu.oerp.ir/article_214712_8a530972189e1a8ad9cbf5c9120657ad.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات