این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۹۳۷-۹۵۹

عنوان فارسی شناسایی روش ها و منابع یادگیری کارشناسان و مدیران منابع انسانی در صنعت خودرو: نگاهی روایتی
چکیده فارسی مقاله کارشناسان و مدیران منابع انسانی به‌عنوان متولیان منابع انسانی نقش بااهمیتی در عملکرد کسب‌وکار دارند. یادگیری از یک‌سو راهی برای توسعه شایستگی‌های آن‌ها است و از سوی دیگر، ابزار تطبیق و سازگاری با تغییرات سریع در محیط کسب‌وکار محسوب می‌شود. با توجه به اهمیت یادگیری در بهبود عملکرد واحد منابع انسانی و ارتقای شایستگی‌های متولیان آن، پرسش مهم این است که کارشناسان و مدیران منابع انسانی چه منابع و روش‌هایی برای یادگیری و توسعه شایستگی‌های خود به‌کار می‌گیرند؟ در این پژوهش که به روش روایتی و با مصاحبه‌های واقعه‌محور انجام‌ گرفته است، تجربه‌ها و روایت‌های 7 کارشناس و 9 مدیر منابع انسانی در صنعت خودرو به‌منظور شناسایی روش‌ها و منابع یادگیری آن‌ها در جریان انجام‌دادن فعالیت‌های مدیریت منابع انسانی به‌طور دقیق شناسایی و مستند شد. سپس، فرایند کدگذاری کیفی انجام گرفت. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد کارشناسان و مدیران منابع انسانی از چهار منبع «یادگیری از انجام‌دادن وظایف کاری»، «یادگیری از آموزش- انتشارات»، «یادگیری از تعاملات انسانی- اجتماعی» و «یادگیری از سیاست‌ها-چالش‌های سازمان» بهره می‌برند. دو روش شامل یادگیری از «انجام‌دادن کارهای تخصصی» و یادگیری از «دریافت بازخوردهای تخصصی» بیشترین فراوانی در متن روایت‌های بیان‌شده مدیران و کارشناسان حوزه منابع انسانی صنعت خودرو بوده است.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رویکرد روایتی، یادگیری غیررسمی، یادگیری مدیران،

عنوان انگلیسی Identification of learning resources and methods of HR experts and managers: a narrative approach
چکیده انگلیسی مقاله HR experts and managers as performers and planners have an important role in business processes. Learning is tool in order to develop HR experts and managers competencies and on the other hand is a facilitator for adapting with rapid changes in business environment. Concerning to importance of learning for improving HR department's performance and rising HR professional competencies is one question: which sources and methods are used by HR experts and HR managers for learning? In this research that is based on narrative approach, we document experiences and stories of 7 HR experts and 9 HR managers in Iranian automobile industry. Then we coded their narrations to identify their learning resources and methods. Findings show that they use four resources for learning: "learning via doing job duties resource", "learning via education and publication resource", "learning via social and human interactions resource" and "learning via organizational polices and challenges resource". Identifying learning methods, we find that "learning through doing job" and "learning through special feedback" were predominant in HR experts and HR manager's narrations.      
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Informal Learning, Manager Learning, Narrative Approach

نویسندگان مقاله قنبر محمدی الیاسی | mohammadi elyasi
استادیار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

سیدرضا سید جوادین | seyed reza
استاد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مجتبی عربی |
کارشناس ارشد،مدیریت منابع انسانی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_60486_ceab55ed9af6749bf7ae2a5502c029b5.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-342415.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات