این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۹۶۱-۹۸۰

عنوان فارسی تعیین شاخص‌های مدل ارزیابی متوازن در دانشگاه های دولتی- مورد مطالعه: دانشگاه الزهرا(س) ( با تأکید بر منظر یادگیری و رشد)
چکیده فارسی مقاله در سال‌های اخیر نگرانی مسئولان دانشگاه‌ها درباره مدیریت عملکرد افزایش یافته است. در دنیای پیچیده و پررقابت کنونی، موفقیت دانشگاه‌ها بدون استراتژی‌های مناسب و روش‌هایی برای ارزیابی میزان دستیابی به آن‌ها‌ امکان‌پذیر نیست. مدل ارزیابی ‌متوازن با تأکید بر استراتژی‌های سازمان و تعیین اهداف و سنجه‌های کلیدی و ایجاد توازن بین آن‌ها، سعی در مدیریت و ارزیابی سازمان‌های پیچیده دارد. هدف اصلی این پژوهش، تعیین سنجه‌های کلیدی ارزیابی عملکرد، مربوط به منظر یادگیری و رشد در دانشگاه است. جامعه آماری  این پژوهش مدیران، کارمندان و اعضای هیئت ‌علمی دانشگاه الزهرا (س) بودند که نمونه‌ای براساس فرمول کوکران و به روش تصادفی ساده از بین آن‌ها انتخاب شد. این تحقیق به لحاظ هدف، از نوع کاربردی و ابزار شیوه گردآوری داده‌ در این پژوهش پرسشنامه  است. همچنین، به‌منظور بررسی راهبردها با مدل ارزیابی ‌متوازن، آزمون‌ میانگین یک جامعهو به‌منظور رتبه‌بندی سنجه‌ها، آزمون فریدمن به‌کار گرفته شد. در نهایت، سنجه‌های مناسب در منظر یادگیری و رشد، برای دانشگاه استخراج، و نقشه استراتژی و کارت ارزیابی‌ متوازن در این منظر ترسیم شد.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Determination of measures of Balanced Scorecard Model in University with Emphasis on Growth and Learning perspective (Case Study: Alzahra University)
چکیده انگلیسی مقاله In the recent years, the universities have been worried about performance management more than ever. In the present complex and competitive universe, the success of universities is impossible without presence of proper strategy and methods for evaluating their level of achievements. The balanced scorecard method is a model of evaluating performance and a system of strategic management. The main objective of present study is to determine the key measures of evaluating performance in association with learning and growth in Alzahra University. One of most common method of data collection also used in the present is questionnaire. In addition, the study of learning and growth strategies is done through balanced scorecard model, the statistical sampling is completed through t-test and the ranking of measures is done through Friedman test. Finally, the proper measures of learning and growth are extracted for the university. In addition, the strategy map and balanced scorecard are developed.              
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضوان حجازی |
استاد، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا س ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)

علی رحمانی |
دانشیار، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا س ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)

آرزو مصلی نژاد |
کارشناس ارشد حسابداری، دانشگاه الزهرا س ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_60487_7a143bf765817b34ff65eec2adabe1f0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-342416.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات