این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۱۱۰۱-۱۰۲۴
عنوان فارسی
بررسی تأثیر ابعاد کیفیت ارتباطات بر وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان شرکت بیمه ایران
چکیده فارسی مقاله
امروزه شرکتهایی با عملکرد برتر در صنایع مختلف در حال حرکت به سمت حفظ مشتریان و جلب وفاداری آنها هستند، زیرا دریافتهاند جذب یک مشتری جدید بسیار پرهزینه است و برای حفظ جایگاه خود در فضای بهشدت رقابتی امروزه نیازمند مشتریان وفادار میباشند، پس شناسایی عوامل اثرگذار بر وفاداری مشتریان بسیار مهم است. از این رو، پژوهش حاضر تأثیر ابعاد کیفیت ارتباطات (اعتماد، رضایت و تعهد) بر وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی را بررسی میکند. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی- همبستگی و مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش شامل همه مشتریان نمایندگیهای شرکت بیمه ایران در شهر تهران است و 106 نفر بهعنوان نمونه مورد بررسی به روش تصادفی انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها 150 پرسشنامه توزیع شد. اطلاعات جمعآوریشده با نرمافزارهای SPSS22 و Lisrel8.8 تجزیهوتحلیل شد. ضریب پایایی پرسشنامه 938/0 بهدست آمد و روایی پرسشنامه نیز از طریق تحلیل عاملی بررسی شد. نتایج نشان داد رضایت و تعهد بر وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری تأثیر مثبت و معناداری میگذارد. همچنین، نتایج نشان داد اعتماد بر وفاداری رفتاری تأثیر مثبت و معناداری دارد ولی بر وفاداری نگرشی تأثیر معناداری نمیگذارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتماد، تعهد، رضایت، وفاداری رفتاری، وفاداری نگرشی،
عنوان انگلیسی
Investigating the effect of aspects of communication quality on the Iran insurance company's customer behavioral and attitudinal loyalty
چکیده انگلیسی مقاله
Today, companies with superior performance in various industries are moving towards customer retention and loyalty. Because they have found that it is very expensive to attract a new customer and to maintain its position in the highly competitive environment they need loyal customers. Therefore, identifying the factors that affect on customer loyalty is very important. Hence, this study examines the impact of dimensions of communication quality (trust, satisfaction and commitment) on behavioral and attitudinal loyalty. This study is an applied research with descriptive analytical methodology. A structural equation modeling approach is employed to examine the relationship posited in this study. The Statistical population of this study were representatives of the Iran insurance company's customers in the city of Tehran. Through random sampling 106 individuals sample was determined. To collect data, 150 questionnaires were distributed. A total of 150 questionnaires were distributed to collect data. Data were analyzed through the SPSS22 and LISREL8.8 softwares. The results showed that satisfaction and commitment have a positive and significant impact on attitudinal and behavioral loyalty. Also, trust has a positive and significant impact on behavioral loyalty, but has no significant effect on attitudinal loyalty.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سهیل نجات |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
سعید صحت |
دانشیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
فرشید خمویی |
دانشجوی دکتری مدیریت رفتار سازمانی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_60489_76b714236e8e35e22e892e5542f93645.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-342418.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات