این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۱۰۴۳-۱۰۶۶
عنوان فارسی
نیازسنجی آموزشی مدیران و معاونان کاروانهای حج تمتع
چکیده فارسی مقاله
سازمان حج و زیارت تنها منبع تأمین نیروی انسانی کاروانهای حج، نیازمند آموزش کارگزاران کاروانهای زیارتی است. هدف این پژوهش شناسایی و رتبهبندی نیازهای آموزشی مدیران و معاونان کاروانهای حج تمتع است. جامعه آماری، همه مدیران و معاونان کاروانهای حج تمتع در سال 1392 است که نمونهای به حجم 222 به روش طبقهای با انتساب متناسب از بین آنها انتخاب شد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی است. برای اجرای فن دلفی نمونهای 25 نفری از خبرگان آموزش حج به روش قضاوتی انتخاب شد. ابزار پژوهش پرسشنامه و مطالعه اسناد و مدارک است. نتایج تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد، کلاسهای برگزارشده در عمل، برای مدیران و معاونان مفید و مؤثر بوده است. همچنین، مکالمه عربی در رتبه اول اهمیت قرار دارد. در اجرای فن دلفی، مکالمه عربی 1و 2، اپراتوری کامپیوتر، سفر حج و مقدمات آن و جغرافیا و نقشهخوانی و مقررات عربستان برای دوره مقدماتی؛ مکالمه عربی 4، احکام و مناسک حج، انتقال تجارب موفق، قوانین و مقررات عربستان، امنیت در سفر، مهارتهای ارتباطی، آشنایی با مذاهب اسلامی، آموزش زبان انگلیسی، و شرح وظایف اجرایی برای دوره بازآموزی مدیران و معاونان پیشنهاد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش، حج تمتع، مدیران و معاونان حج تمتع، نیازسنجی آموزشی،
عنوان انگلیسی
Training Needs Assessment of Managers/ Administrators of Hajj Caravans
چکیده انگلیسی مقاله
Hajj and Pilgrimage is the most important source of providing human resource for pilgrimage caravans. Without a doubt, the heads of this organization need to be trained. Based on this need, this study seeks to identify and rank the training needs of Hajj caravan actors. The population of this study includes all the managers/administrators of Hajj caravans in 2013.A sample of 222 managers/administrators was selected based on the two-stage sampling method and 25 training experts in Hajj and pilgrimage organization were selected as the sample through judgmental method. The research instrument was questionnaires and documents. The results demonstrate that the training classes have been useful and effective in action for the trainees. Result show that Arabic conversation is the first priority in all courses. Beside, Delphi results suggest that first; the following are the required courses of elementary level: Arabic conversation1and2, computer operator, hajj travel preparation, geography, map reading, and Saudi Arabia regulation system. Second; regarding re-training, Arabic conversation4, commandments and rituals of Hajj, exchange of successful experiences, regulation system of Saudi Arabia, safety during travel, communication skills, English learning, job description, executive instructions, health, safety, first aid, and introduction to Islamic fields were believed to be essential. Other suggested classes were removed out of the headlines.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زینب مولوی |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سید ابراهیم اسدللهی | seyed ebrahim
کارشناس ارشد، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
علی مقدم زاده |
استادیار، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_60490_3635f5cbff302dddbb356814cbd36a8d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-342420.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات