این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۳۳، شماره ۱۲۲، صفحات ۱-۲۰

عنوان فارسی ارزیابی استراتژی رژیم جاده به عنوان یکی از روش‌های مدیریت تقاضا برای وسایل نقلیه غیر‌موتوری و عابران در مرکز شهرها
چکیده فارسی مقاله افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ و به تبع آن افزایش تقاضای سفر موجب نابرابری بین عرضه و تقاضا شده و این امر مشکلات ترافیکی زیادی را برای شیوه‌های مختلف سفر ایجاد می‌کند. به منظور بهبود این شرایط دو راهکار متداول افزایش عرضه و مدیریت تقاضا وجود دارد. در افزایش عرضه تلاش می‌شود تا با افزایش ظرفیت معابر، تقاضای بیش‌تری پاسخ داده شود. بر خلاف این رویکرد، در مدیریت تقاضا تلاش می‌شود تا با کاهش حجم تقاضای سفر، حجم تردد در معابر کاهش یابد. یکی از روش‌های پرکاربرد مدیریت تقاضا، روش رژیم جاده است. این روش با کاهش تعداد و عرض خطوط سواره‌رو، به کم شدن مطلوبیت استفاده از خودروهای شخصی کمک کرده و شرایط را برای سایر شیوه‌های سفر بهبود می‌بخشد. در این پژوهش این دو رویکرد مقایسه شده تا اثربخشی هر یک در بهبود شرایط فعلی سنجیده شود. به همین منظور با مطالعه موردی بر روی خیابان امام خمینی شهر اردبیل، سه سناریوی وضع فعلی، افزایش عرضه و رژیم جاده با استفاده از نرم‌افزار Aimsun شبیه‌سازی شده است. نتایج نشان می‌دهد در بهبود شاخص‌های ترافیکی در کوتاه مدت افزایش عرضه و در بهبود ایمنی روش رژیم جاده مناسب‌تر است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله حمل‌ونقل غیرموتوری‌،‌ایمنی عابرین‌،رژیم جاده‌،مدیریت تقاضا،

عنوان انگلیسی Evaluation of Road Diet Strategy as One of the Methods of Demand Management for Non-Motorized Vehicles and Pedestrians in the Cities Center
چکیده انگلیسی مقاله The Increase in Population in Big Cities and the Consequent Increase in Travel Demand Causes an Imbalance Between Supply and Demand, Creating Traffic Problems for Different Modes. Supply Development and Demand Management are Two Main Methods for Improving These Conditions. Supply Developments Attempt to Respond to Extra Demand by Increasing the Capacity of the Roads. Demand Management Reduces the Traffic Volume by Decreasing the Travel Demand. A Road Diet is one of the Most Used Methods of Demand Management. In This Research, the Effectiveness of These Two Approaches in Improving the Current Conditions is compared. In This Case, Three Scenarios of the Current Situation, Supply Development and Road Diet Have Been Simulated Using Aimsun Software in Imam Khomeini Street in Ardabil City. The Results Show that Supply Development is More Appropriate to Improve Traffic Parameters in A Short Time, And Road Diets Can Potentially Improve Safety.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله حمل‌ونقل غیرموتوری‌,‌ایمنی عابرین‌,رژیم جاده‌,مدیریت تقاضا

نویسندگان مقاله شهریار افندیزاده |
استاد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران

شهریار اورمزدی خرمشاهی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران

حمید بیگدلی راد |
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://road.bhrc.ac.ir/article_175360_27f58af114c17fd006da5ccb1a243c0c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات