این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۳، شماره ۱۲۲، صفحات ۲۱۱-۲۳۶
عنوان فارسی
بررسی میزان آمادگی حملونقل ریلی درونشهری برای پیادهسازی و استقرار صنعت ۴.۰ (مطالعه موردی: متروی تهران)
چکیده فارسی مقاله
یکی از راهبردهای مهم برای توسعه و هوشمندسازی شهرهای امروزی که زمینه بهبود عملکرد مدیریت شهری در بخش حملونقل همگانی را فراهم میآورد، پیادهسازی و استقرار صنعت 4.0 است. این راهبرد عمدتاً باتوجهبه محدودیتها و تابع هدف برای حل مسائل ترافیکی از طریق حملونقل ریلی درونشهری (مترو) در فضای شهری به تصمیمگیران پیشنهاد میشود. تحقیق حاضر به بررسی این سؤال پژوهشی میپردازد که آیا راهکارهای مبتنی بر تحلیلهای ترکیبی میتوانند بهعنوان شیوهای جدید و بهینه در کارایی حملونقل ریلی درونشهری (مترو) تأثیرگذار باشد؟ در شهرهای هوشمند امروزی، کارکرد محتوایی و ساختاری صنعت 4.0 در تبیین ارزشهای مشتری و کارآمدی مدیریت حملونقل ریلی درونشهری (مترو) بر اساس گستره پیادهسازی، ارتباطات و نوآوری است. بر اساس نظریه شبکههای هوشمند در حملونقل ریلی درونشهری میتوان چنین اذعان داشت که متروی تهران هنگامی به صنعت 4.0 ارتقا مییابد که نظام ارتباطات داخلی آن تقویت شده و نوآوری تکنولوژیک بر اساس زیرساختهای موجود و بسترهای نوآورانه شکل میگیرد. از این رو تحقیق حاضر به ارائه الگویی برای اندازهگیری سطح آمادگی متروی تهران برای استقرار صنعت 4.0 پرداخته است. در این تحقیق مقیاسهای اندازهگیری در صنعت 4.0 بر اساس روششناسی پژوهش، بر یک رویکرد ترکیبی متکی بوده است. ابعاد مرتبط با سازههای شناسایی شده در ساختارهای مترو، به انضمام شاخصهای اندازهگیری آمادگی مترو برای استقرار صنعت 4.0، بر اساس ادبیات موضوع شامل فن آوری اطلاعات و ارتباطات در مترو، امنیت سایبری در زیرساختها و بسترهای ارتباطی مترو، توانمندسازها، سازمان هوشمند، ارزش پیشنهادی و تجربه مسافران در استفاده از متروی تهران بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
صنعت 4.0،متروی تهران،آمادگی،بلوغ دیجیتال،
عنوان انگلیسی
Investigating the level of readiness of intercity rail transportation for the implementation and establishment of Industry 4.0 (Case study: Tehran Metro)
چکیده انگلیسی مقاله
One of the important strategies for the development and smartening of today's cities, which provides the basis for improving the performance of urban management in the public transportation sector, is the implementation and establishment of Industry 4.0. This strategy is mainly proposed to the decision makers according to the limitations and the objective function to solve traffic problems through intercity rail transportation (metro) in the urban space. The current research examines this research question: can solutions based on composite analysis be effective as a new and optimal method in the efficiency of intercity rail transportation (metro)? In today's smart cities, the content and structural function of Industry 4.0 is in explaining customer values and the efficiency of intercity rail transportation management (metro) based on the scope of implementation, communication and innovation. Based on the theory of smart networks in intercity rail transportation, it can be acknowledged that Tehran Metro will be upgraded to Industry 4.0 when its internal communication system is strengthened and technological innovation is formed based on existing infrastructure and innovative platforms. Therefore, the present research has provided a model to measure the level of readiness of Tehran Metro for the establishment of Industry 4.0. In this research, measurement scales in Industry 4.0 based on the research methodology relied on a combined approach.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
صنعت 4.0,متروی تهران,آمادگی,بلوغ دیجیتال
نویسندگان مقاله
پژمان صالحی |
استادیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، تهران، ایران
مهران خلج |
دانشیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، تهران، ایران
داود جعفری |
دانشیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_202749_dcc975a609a660dcd064991e34777211.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات