این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۳، شماره ۱۲۲، صفحات ۲۳۷-۲۴۸
عنوان فارسی
بررسی تاثیر دوربینهای کنترل سرعت آزادراهی بر سطح ایمنی با استفاده از اثر خطوط ترمز ( مطالعه موردی: آزادراه تهران – قم )
چکیده فارسی مقاله
سرعت بیش از حد، عامل بسیاری از تصادفات است. دولتها و کشورهای مختلف از روشهای مختلفی برای حل این مسئله استفاده کردند که مهم ترین آنها استفاده از دوربینهای کنترل سرعت است. اما گاهی دوربینهای کنترل سرعت به سبب نداشتن موقعیت مناسب جغرافیایی باعث کاهش سطح ایمنی در راهها میشوند به این علت که متوسط رانندگان در قبل از دوربین، سرعت بالاتری در مقایسه با هنگامی که به دوربین نزدیک میشوند دارند و برخی از رانندگان نیز دارای سرعتی بالاتر از محدوده سرعت تعیین شده هستند و برای فرار از جریمه، مجبور هستند ترمز کنند و سرعت را کاهش دهند. نتایج نشان داد که اگر دوربین دارای موقعیت جغرافیایی نامناسب از نظر شیب، وضعیت قوس و فاصله دید باشد سبب میشود که رانندگان در وضعیت نامناسب با دوربین روبرو شده و اقدام به ترمز ناگهانی کنند که خود باعث کاهش سطح ایمنی میشود. در اثر اقدام به ترمز ناگهانی، خطترمز ایجاد میشود که در این تحقیق به بررسی خط ترمزهای آزادراه تهران - قم و مخصوصا خط ترمزهایی که در محدوده دوربینهای کنترل سرعت هستند پرداخته شد تا اولا روشی جدید برای اندازه گیری سطح ایمنی معرفی شود و ثانیا دوربینهایی که در موقعیت نامناسب هستند شناسایی شوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ترمز ناگهانی،خطترمز،دوربینهای کنترل سرعت،سرعت،ایمنی،
عنوان انگلیسی
Effect of Freeway Speed Control Cameras on Safety Level Using the Effect of Brake Lines (Case Study: Tehran – Qom Freeway)
چکیده انگلیسی مقاله
excessive speed is the cause of many accidents . governments and different countries have used different methods to solve this problem, the most important of which is the use of speed control cameras. but the speed control cameras due to lack of proper geographical location cause a decrease in safety level in the roads because the average of drivers before the camera has a higher speed compared to when they approach to the camera and some drivers have to brake and reduce the speed to escape ticket. The results showed that if the camera has a unsuitable geographical location in terms of the slope, the arc state and the sight distance it will cause drivers to face the camera in an unfavorable position and apply sudden braking, which will reduce the level of safety. As a result of sudden braking, a skid mark is created. In this study, the skid marks of Tehran-Qom freeway was examined, especially the skid mark that is in the range of speed cameras, firstly, to introduce a new method for measuring safety level and secondly, cameras that are in unsuitable location are identified.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ترمز ناگهانی,خطترمز,دوربینهای کنترل سرعت,سرعت,ایمنی
نویسندگان مقاله
محمدحسن چگینی نژاد |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده عمران، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
علی توکلی کاشانی |
دانشیار، گروه حمل و نقل، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
علیرضا سرکاز |
استادیار، گروه راه و ترابری و حمل ونقل، دانشکده عمران، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_194436_1fd8138f39696904cebda1c73d979fe6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات