این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۳۳، شماره ۱۲۲، صفحات ۲۶۹-۲۸۰

عنوان فارسی رتبه‌بندی پروژه‌های هوشمند سازی حمل‌ونقل جاده‌ای بر حسب زمان اجرا، هزینه و سهولت اجرا با استفاده از الگوی شباهت به گزینه ایده‌آل
چکیده فارسی مقاله هدف این تحقیق رتبه‌بندی پروژه‌های هوشمند سازی حمل‌ونقل جاده‌ای بر حسب زمان اجرا، هزینه و سهولت اجرا با استفاده از الگوی شباهت به گزینه ایده آل می‌باشد. در این تحقیق تجربیات سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل در کشورهای دیگر و همچنین نحوه به‌کارگیری و پروژه‌های قابل اجرا در محورهای برون‌شهری سایر کشورها مورد بررسی قرار گرفت. در این راستا با توجه به روشهای پیشنهادی و نیازسنجی‌ها امکان به‌کارگیری پروژه‌های مختلف سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل در یک کریدور اصلی کشور ( تهران- بندر امام خمینی (ره)) مورد بررسی قرار گرفت. به منظور اینکه رتبه اجرایی پروژه‌ها مشخص شود از روش شباهت به گزینه ایده‌آل استفاده شد و با توجه به وجود 12 پروزه و 3 معیار اصلی مدت زمان انجام پروژه، سهولت اجرا و هزینه و منافع رتبه‌بندی انجام پذیرفت. برخی از نتایجی که در این تحقیق حاصل گردید عبارتنداز: بر اساس الگوی ارایه شده مهمترین اولویت در محورهای موجود موضوع سرعت منطقه ای بود که در نتیجه تابلوهای پیام متغیر سرعت دارای بیشترین امتیاز و نزدیک ترین گزینه به ایده آل شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله الگوی شباهت به گزینه ایده‌آل،رتبه‌بندی پروژه،هوشمند سازی حمل‌ونقل،

عنوان انگلیسی Ranking of Road Transport Smart Projects according to Implementation Time, Cost and Ease of Implementation
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this research is to rank road transportation smart projects in terms of implementation time, cost and ease of implementation using the model of similarity to the ideal option. In this research, the experiences of intelligent transportation systems in other countries, as well as how to use them and applicable projects in the suburban axes of other countries, were examined. In this regard, according to the proposed methods and needs assessment, the possibility of using different projects of intelligent transportation systems in a main corridor of the country (Tehran-Imam Khomeini Port (RA)) was investigated. In order to determine the execution rank of the projects, the method of similarity to the ideal option was used, and according to the existence of 12 projects and 3 main criteria of the duration of the project, the ease of implementation, and the cost and benefits of the ranking was done. Some of the results obtained in this research are: According to the presented model, the most important priority in the existing axes was the issue of regional speed,
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله الگوی شباهت به گزینه ایده‌آل,رتبه‌بندی پروژه,هوشمند سازی حمل‌ونقل

نویسندگان مقاله محمدرضا احدی |
دانشیار، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایران

علی نادران |
استادیار، دانشکده عمران، دانشکده فنی- مهندسی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

رسول ذبیحیان |
دانشجوی دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بین‌المللی کیش، کیش، ایران


نشانی اینترنتی https://road.bhrc.ac.ir/article_212913_c902af69488c670e2014c6e71fb5b858.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات