این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۳، شماره ۱۲۲، صفحات ۴۷۵-۴۸۸
عنوان فارسی
شناسایی و اولویت بندی راهبردهای موثر بر توسعه حمل و نقل چند وجهی با استفاده از روش سوارا فازی
چکیده فارسی مقاله
حمل و نقل چند وجهی یکی از متداولترین شیوههای حمل و نقل است و در دنیای امروزی به دلیل افزایش تنوع نیازها، استفاده از این شیوه حمل و نقل افزایش یافته است. بدین منظور پژوهش حاضر به منظور شناسایی و اولویت بندی راهبردهای موثر بر توسعه حمل و نقل چند وجهی با استفاده از روش سوارا فازی است که به منظور دستیابی به این هدف، ابتدا با بررسی پژوهشهای گذشته و استفاده از نظرات خبرگان، شاخصهایی برای توسعه حمل و نقل چند وجهی شناسایی شد. در مرحله بعد این شاخصها با استفاده از روش سوارافازی رتبهبندی و وزندهی شدند. یافتههای حاصل از این پژوهش نشان داد استفاده از پایگاه دانش مشترک(مدیریت دانش) با وزن 33/0 رتبه اول، اقدامات سیاستی با وزن 22/0 در رتبه دوم، سرمایه گذاریبا وزن 15/0 رتبه سوم، استفاده از فناوری اطلاعات با وزن 1/0 در رتبه چهارم، برنامهریزی صحیح در ساختها و کوریدورهای حمل و نقل با وزن 062/0 در رتبه پنجم، افزایش تجهیزات حمل و نقل با وزن 043/0 در رتبه ششم، به روز رسانی زود هنگام هزینههای مربوط به حمل و نقل چندوجهی با وزن 028/0 در رتبه هفتم، یکسانسازی مقرارت و استانداردهای بینالملل با وزن 019/0 در رتبه هشتم، احداث جاده دسترسی به ایستگاههای قطار و بندر با وزن 012/0 در رتبه نهم، ایجاد محوطههای کانتینری با وزن 008/0 در رتبه دهم، سیاستهای تشویقی برای شرکتها به جای ارائه یارانههای مستقیم در رتبه یازدهم و اصلاح بخش راهآهن برای همسویی بهتر با سایر بخشها در رتبه دوازدهم جای گرفتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
حمل و نقل چندوجهی،راهبردها،سوارافازی،لجستیک،
عنوان انگلیسی
Identifying and Prioritizing Effective Strategies on the Development of Multimodal Transportation Using the Fuzzy Method
چکیده انگلیسی مقاله
Multimodal transportation is one of the most common modes of transportation, and in today's world, due to the increasing variety of needs, the use of this mode of transportation has increased. For this purpose, the current research is aimed at identifying and prioritizing effective strategies on the development of multimodal transportation using the fuzzy riding method. Multimodal transmission was identified. In the next step, these indicators were ranked and weighted using the Swarafazi method. The findings of this research showed that the use of common knowledge base (knowledge management) with a weight of 0.33 ranked first, policy measures with a weight of 0.22 ranked second, investment with a weight of 0.15 ranked third, and the use of information technology with a weight 0.1 in the fourth place, correct planning in constructions and transportation corridors with a weight of 0.062 in the fifth place, increasing transportation equipment with a weight of 0.043 in the sixth place, early updating of transportation costs Multimodality with a weight of 0.028 in the seventh place, unification of international regulations and standards with a weight of 0.019 in the eighth place, construction of access roads to train stations and ports with a weight of 0.012 in the ninth place, creation of container areas with a weight of 0.008 in Incentive policies for companies instead of providing direct subsidies ranked 11th, and reforming the railway sector to better align with other sectors ranked 12th
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
حمل و نقل چندوجهی,راهبردها,سوارافازی,لجستیک
نویسندگان مقاله
میثم علی خانی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه عمران، مدیریت ساخت، موسسه غیر انتفاعی آیندگان، تنکابن، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_194438_1c6441564e04beb1c3e5c4f571a6dafc.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات