این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۱-۲۲
عنوان فارسی
تأثیر رهبری تیمی عمل محور بر عملکرد تیمی کارکنان با میانجی گری یادگیری تیمی و رضایت مندی
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف بررسی نقش رهبری تیمی عمل محور بر عملکرد تیمی با میانجی گری یادگیری تیمی و رضایت مندی انجام شده است. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان همدان به تعداد 518 نفر بوده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران به تعداد 221 آزمودنی تعیین گردید. برای گردآوری داده ها از چهار پرسشنامه رهبری تیمی عمل محور، عملکرد تیمی، یادگیری تیمی و رضایت مندی استفاده شد. برای تعیین روایی پرسشنامه ها از تحلیل عاملی تأییدی و جهت سنجش میزان پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد، که به ترتیب 87/0، 86/0، 91/0 و 84/0 برآورد گردید. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS و LISREL تحلیل شدند. نتایج نشان دادند که: اثر مستقیم رهبری تیمی عمل محور بر یادگیری تیمی، رضایت مندی و عملکرد تیمی مثبت و معنادار می باشد. به علاوه، اثر غیرمستقیم رهبری تیمی عمل محور بر عملکرد تیمی با میانجی گری یادگیری تیمی و رضایت مندی معنادار است. بر این اساس، مدیران سازمان ها می توانند جهت ارتقاء عملکرد کارکنان بر مکانیسمهای رهبری تیمی عمل محور تمرکز نموده و در این فرایند از متغیرهایی همچون یادگیری تیمی و رضایت مندی بهره گیرند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رهبری تیمی عمل محور، عملکرد تیمی، یادگیری تیمی، رضایت مندی،
عنوان انگلیسی
The effect of action-centered team leadership on staff team performance with mediation of team learning and satisfaction
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of present study is investigating the role of action-centered team leadership on team performance with the intermediary of team learning and satisfaction. The research method is descriptive-correlation and based on structural equations model. The statistical population included all staff of general administration of tax affairs of Hamadan province comprised of 518 people, and the sample size of 221 subjects was determined based on the Cochran formula. Toward collecting data used from the four questionnaires with items: action-centered team leadership, team learning, satisfaction, and team performance. For appointment of the questionnaire's validity used of the confirmatory factor analysis, and to assess the reliability used by Cronbach's alpha coefficient, and was estimated 0.87, 0.86, 0.91 and 0.84 respectively. The data after collecting analyzed by SPSS and LISREL. Results showed that: Direct effect action-centered team leadership on team learning, satisfaction, and team performance is positive and significant. In addition, indirect effect action-centered team leadership on team performance with intermediary of team learning and satisfaction is positive and significant. Accordingly, managers of organizations can for enhancing the performance of employees focus on the mechanisms of action-centered team leadership and in this process utilize of variables such as team learning and satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیروس قنبری |
دانشیار دانشگاه بوعلی سینا و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
اصغر اسکندری |
دانشجوی دکتری دانشگاه بوعلی سینا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
فاطمه ساعد عطایی | saed ataei
دانشجوی دانشگاه آزاد همدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی همدان (Islamic azad university of hamadan)
نشانی اینترنتی
http://obs.sinaweb.net/article_24955_9283032fb9d5963b74f67d5a25dc5109.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-342702.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات