این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات رفتار سازمانی، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۱-۲۵

عنوان فارسی فهم جوهره موفقیت رهبران در مذاکرات کارآفرینانه: رویکرد پدیدارشناسانه
چکیده فارسی مقاله واژه موفقیت با مفهوم کارآفرینی در متون علمی عجین و آمیخته است و لذا این پژوهش با رویکردی پدیدارشناسانه تلاش می کند تا جوهره موفقیت در مذاکرات کارآفرینانه را شناسایی کند. در همین راستا ضمن بیان اهمیت این قبیل مذاکرات و مشخص کردن شکاف تحقیقاتی موجود به دنبال پاسخی برای چالش پژوهشی خود در بین کارآفرینانی که تجربه مذاکره موفق برای کسب و کارهای خود داشته اند، دارد. از این میان تعداد 5 کارآفرین را به صورت هدفمند انتخاب کرده و اقدام به گردآوری اطلاعات مدنظر از طریق مصاحبه کرده است. نتایج حاصل از تحلیل تم مصاحبه های صورت پذیرفته به سبک اسکات تحلیل وگزارش شد. نتایج نشان داد مدل مفهومی پژوهش متشکل از4 تم اصلی با 12 تم فرعی بود. ذکاوت، تعصب، تواضع و سوء ظن سازنده تم های اصلی این پژوهش بودند. تعصب کارآفرینانه را می توان جوهره موفقیت دانست. در این راستا پیشنهاد می گردد کارآفرینان در مذاکرات با تعهد و تعصب به اهداف و با رعایت جانب احتیاط و تواضع و با نهایت ذکاوت به سمت مذاکره ای برد- برد پیش روند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مذاکره، مذاکرات کارآفرینانه، پدیدارشناسی، جوهره موفقیت،

عنوان انگلیسی Understanding the essence of leaders success in entrepreneurial negotiation: phenomenological approach
چکیده انگلیسی مقاله Term of success mixed and mingled with the concept of entrepreneurship in the scientific literature and this study with a phenomenological approach try to identify the essence of success in entrepreneurial negotiations. negotiation is one of leaders competency in current compete base business environment. In this regard, with emphasizing on the importance of these negotiations and specifying the existing research gap, Looking for an answer to its challenges among entrepreneurs who have common experience about that phenomenon. Of these, seven cases have chosen to collect information through interviews. The results arising from interviews analyzed and Reported by Scott's style. From results ground 4 main them and 14 sub-theme. Intelligence, humility, fanatic and productive paranoia were the main themes. The fanatic can be the main essence of success in entrepreneurial negotiation. In this regard suggested to entrepreneurs that be fanatic and commitment toward goals and with care and humility and by using intelligence moving toward win-win negotiation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین خنیفر |
استاد دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

بهزاد محمدیان |
مدرس دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مرضیه طهماسبی |
دانش آموخته


نشانی اینترنتی http://obs.sinaweb.net/article_24821_89b12b855253629f600da36702207de1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-342705.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات