این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۱-۲۵
عنوان فارسی
بررسی علل و پیامدهای خشم در سازمانها و ارائه راهکارهای مدیریتی
چکیده فارسی مقاله
1 23بررسی خشم در سازمان ارائه محل کار افراد یکی از مکانهای تعامل اجتماعی است که در آن زمینههای زیادی برای در هم ریختگی ذهن افراد وجود دارد. درک زمینهها و پیامدهای و راهکارهای مدیریت خشم در سازمان به جهت افزایش اثربخشی کارکنان و بهره وری سازمان مهم است؛ هدف پژوهش حاضر بررسی علل و پیامدهای خشم در سازمان و ارائه راهکار برای مدیریت آن میباشد. روش مورد استفاده در این تحقیق روش پژوهش کیفی است؛ برای گردآوری اطلاعات از روش مصاحبه و برای تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق از روش تحلیل تم استفاده شده است. یافتههای حاصل از 10 مصاحبه انجام گرفته، 3 تِم اصلی عوامل ایجاد کننده خشم؛ 2 تم پیامدهای ناشی از خشم؛ 4 تم راهکارهای کنترل و مقابله با خشم میباشند و 4 عامل تعدیل کننده شامل 1- جنسیت 2- تجربه 3- نوع مشتریان و 4- آموزش را شامل میشود. بر اساس این یافتهها تصمیمات سازمان و مدیریت، رفتار و انتظارات مشتریان و ماهیت کار باعث تجربه خشم در محل کار میشوند. همچنین پیامدهای ناشی از ابراز خشم توسط کارکنان نیز شامل پیامدهای شخصی (مانند تاثیر بر روی روابط خانوادگی و بیماری) و پیامدهای سازمانی (مانند کاهش بازدهی و بهره وری سازمان) میباشند. بر اساس این یافتهها تصمیمات سازمان و مدیریت، رفتار و انتظارات مشتریان و ماهیت کار باعث تجربه خشم در محل کار میشوند. همچنین پیامدهای ناشی از ابراز خشم توسط کارکنان نیز شامل پیامدهای شخصی (مانند تاثیر بر روی روابط خانوادگی و بیماری) و پیامدهای سازمانی (مانند کاهش بازدهی و بهره وری سازمان) میباشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The causes and consequences of anger in the organization and management options
چکیده انگلیسی مقاله
The causes and consequences of anger in the organization and management options Social interaction is one of the places where people work, where numerous grounds for confusion in the minds of people. The results of 10 interviews were conducted, three main themes causes anger; 2 Subject consequences of anger; 4 themes are ways of handling anger and fourth moderating factor of 1. Sex 2. Customer experience 3 of 4 - training included. Based on these findings organization and management decisions, behavior and expectations of customers and will experience nature's wrath are at work. The consequences of anger by staff, including personal consequences (such as the impact on family relationships and patients) and organizational outcomes (such as reduced efficiency and productivity of the organization), respectively.The consequences of anger by staff, including personal consequences (such as the impact on family relationships and patients) and organizational outcomes (such as reduced efficiency and productivity of the organization), respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آرین قلی پور |
عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سوده بیات |
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مهدیه بد | بد
دانشگاه علم و فرهنگ
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و فرهنگ (University of science and culture)
نشانی اینترنتی
http://obs.sinaweb.net/article_24820_58356b6e6ed8212de30e92dc23f307e4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-342706.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات