این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۱-۲۵
عنوان فارسی
بررسی ارتباط انواع شخصیتهای آناگرام با نظریه های انگیزش
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش بررسی ارتباط انواع شخصیتهای آناگرام با نظریه های انگیزشی در استانداری تهران است. آناگرام با هدف رشد و تعالی انسان، به معرفی تیپ های شخصیتی نه گانه میپردازد که هریک علائق، نگرانی ها و درگیری های درونی خاص خود را دارند. جامعه آماری کارکنان استانداری تهران، 250 نفر میباشد و با توجه به فرمول کوکران 151 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. متدولوژی تحقیق توصیفی-پیمایشی بوده و در زمینه جمع آوری داده ها از پرسشنامه تست شخصیت هادسون (با پایایی 75/.) و پرسشنامه انگیزشی (محقق ساخت) (با روایی 90/. وپایایی 81/.) استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری در دو سطح توصیفی و استنباطی نظیرمیانگین، توزیع فراوانی، توزیع درصد و تحلیل معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد که بیشترین تیپ شخصیتی نمونه آماری مورد مطالعه مربوط به شخصیتهای مسالمت جو، اصلاح گرا و وفادار است و همچنین نیاز فیزیولوژیک بالاترین سطح نیاز را در بین افراد نمونه آماری به خود اختصاص داده است. نتایج بدست آمده از معادلات ساختاری نشان می هد که بین انواع شخصیتهای آناگرام و نظریه های انگیزشی محتوایی و فرآیندی رابطه معنادار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انگیزش، عوامل انگیزشی، شخصیت، شخصیتهای آناگرام،
عنوان انگلیسی
Investigating the relationship between types of annagram personalities and motivation theories (case study: Tehran Governorship)
چکیده انگلیسی مقاله
The goal of present study is investigating connection between types of annagram personalities and motivation in Tehran Governorship. Annagram with the aim of human growth and eminence, introduces nine personality types each with their own particular interests, concerns and characteristics. The statistical population of the present study includes 250 people of Tehran Governorship employees from which 151 people were selected as sample using Cochran test. The study methodology is descriptive-measurement and data gathering was done using two questionnaires names “Hudson personality test” (with 75% reliability) and “motivation questionnaire” (researcher designed) (with 90% validity and 81% reliability). Data analysis was also carried out using statistical methods, in 2 levels of descriptive and inferential, such as average, frequency distribution, percent distribution, structural equation analysis with least square method. The results of the study indicates that peacemaker, reformer and loyalist personalities are among the most frequent personality types. Moreover, the highest need of sample people is their physiologic needs. The results obtained from structural equations also highlight that there is a meaningful relationship between Enneagram personality types and content motivation theories.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زاهده شفیعی |
کارشناس استانداری تهران
مسعود پورکیانی |
استاد دانشگاه
افلاطون امیری |
استاد دانشگاه
نشانی اینترنتی
http://obs.sinaweb.net/article_24817_ebf7c7ec8b5da0a86eb29f9582b2d6fa.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-342707.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات