این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مطالعات روانشناسی تربیتی
، جلد ۱۴، شماره ۲۵، صفحات ۱۵۰-۱۶۰
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Comparative Study of Identity Styles and Friendship Quality among Female and Male Students in Khash
چکیده انگلیسی مقاله
The objective of this study was to compare identity styles and friendship quality among female and male adolescent students in Khash. To this end, a corpus of 400 female and male students (199 female students and 201 male students) studying in Khash was selected using the cluster random sampling method. The measurement tools applied in the current study were the Berzonsky Identity Styles Questionnaire (1992) and the Hejazi and Zohrevand Friendship Quality Inventory (2000). For data analysis, the t-test was used to compare the means of the two independent groups. The obtained results showed significant differences between the mean scores of the female and male students on all the subscales considered in the Identity Style Questionnaire except for the diffuse-avoidant style. Moreover, there were not any significant differences between the mean scores of the female and male students on the total score of friendship quality and the subscale of satisfaction at the 95% confidence level. However, considering the subscales of proximity, self-disclosure, and trust, significant differences were found between the mean scores of the female and male students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهوش رقیبی |
دانشیار دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
مهرداد مظاهری |
دانشیار دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
مهلا شجاعی |
کارشناس ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
امیر کرمی |
کارشناس ارشد روانشناسی عمومی
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات