این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
طب و تزکیه
، جلد ۳۳، شماره ۳، صفحات ۱۴۶-۱۴۲
عنوان فارسی
نقش استراتژی و تناسب شغل در توسعه مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش پزشکی
چکیده فارسی مقاله
مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش علوم پزشکی به عنوان مهمترین نهادها در آموزش علوم پزشکی محسوب میگردند. رسالت این مراکز و دفاتر بهبود کیفیت آموزش علوم پزشکی، ترویج نوآوری، تربیت نیروهای ماهر و پاسخگو به نیازهای جامعه، رعایت ارزشهای اسلامی-اخلاقی، حفظ شان و منزلت انسانی، مسئولیتپذیری و ارتقای سلامت جامعه و همچنین پاسخگویی به نیازهای درون و برون مرزی در دانشگاههای علوم پزشکی است. ماموریت کلی این مراکز و دفاتر تبدیل سیستم آموزش علوم پزشکی ایران به الگویی برتر و شناخته شده؛ و همچنین، مطرح نمودن دانشگاههای علوم پزشکی به عنوان قطبهای علمی در حوزههای علوم بالینی، علوم پایه و فناوریهای پیشرفته در سطح منطقه و جهان است.
گرچه درکلیه مراکز و دفاتر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی تلاشهای متعددی در جهت توسعه سازمان و بهبود کیفیت آموزش علوم پزشکی صورت گرفته است؛ ولیکن، در بسیاری از مطالعات به چالشهای جدی در زمینه بهبود عملکرد و اثربخشی فرآیندها و فعالیتهای مراکز مطالعات اشاره شده است. محمدی و همکاران(1402) در مطالعه خود تحت عنوان " بررسی چالشهای مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش علوم پزشکی مبتنی بر شرح وظایف" چالشهای مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش پزشکی مورد بررسی قرار دادند[1]. در مقاله ایشان، «ضعف در طراحی و تدوین ساختار سازمانی عملیاتی مورد نیاز برای تحقق شرح وظایف»، به عنوان مهمترین و پرتکرارترین چالش از نظر مدیران، معاونان و کارشناسان مراکز و دفاتر توسعه بیان گردیده است. این نامه، در راستای تکمیل مقاله مذکور و با هدف شناسایی عوامل کلیدی در طراحی ساختار سازمان مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش پزشکی نگاشته شده است. شناسایی عوامل کلیدی موثر در طراحی ساختار سازمان، در برنامهریزی و سیاستگذاری به مدیران و مسئولین کمک به سزایی نموده و طراحی ساختار سازمان اثربخش مراکز مطالعات و دفاتر توسعه و همچنین بهبود کیفیت آموزش علوم پزشکی را به همراه خواهد داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ساختار سازمانی،استراتژی سازمان،مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ساختار سازمانی,استراتژی سازمان,مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی
نویسندگان مقاله
منصوره تقوینیا |
مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت متبوع
حوریه محمدی کناری |
دانشکده طب ایرانی، موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب ایرانی و مکمل، دانشگاه علوم پزشکی ایران
مرضیه دشتی رحمتآبادی |
مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت متبوع
امفروه ابراهیمی |
مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت متبوع
نشانی اینترنتی
https://www.tebvatazkiye.ir/article_215380_6855bf2409e56dea3d97b04bf9d0be0b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات