این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۱۴، شماره ۵۲، صفحات ۳-۳۰
عنوان فارسی
الگوی مسئولیت اجتماعی دانشگاهی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی
چکیده فارسی مقاله
هدف: پژوهش حاضر بر آن بود تا الگوی مسئولیت اجتماعی دانشگاهی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی و با تکیه بر اندیشه مقام معظم رهبری را کشف نماید، تا الگویی برای دانشگاههای جمهوری اسلامی در راستای نقشآفرینی موثر در جامعه اسلامی ایرانی فراهم کند و نیز زمینهساز ایجاد ابزاری اثربخش برای تقویت نظام حکمرانی جمهوری اسلامی ایران با محوریت دانشگاهها باشد؛ روش: در این راستا از روش نظریهپردازی دادهبنیاد با رویکرد نظاممند استفاده شد و دادهها از تحلیل بیانات، پیامها و نامههای مقام معظم رهبری در حوزه دانشگاه استخراج گردید. یافتهها: نتایج تحلیل دادهها نشان داد که مقولههای اصلی (20 مقوله) حول محور «نقشآفرینی دانشگاه در تحقق پیشرفت اسلامی ایرانی» سازماندهی شدهاند. این مقولهها در ارتباط با شرایط علی، زمینهای و مداخلهگر و با تمرکز بر راهبردهای کنش و پیامدهای نقشآفرینی دانشگاه در این چارچوب، به الگویی منسجم تبدیل شدهاند. نتیجهگیری: الگوی ارائهشده میتواند به عنوان راهنمایی برای دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران جهت ایفای نقش مؤثر در پیشرفت جامعه اسلامی ایرانی و تقویت نظام حکمرانی استفاده شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مسئولیت اجتماعی دانشگاه،گفتمان انقلاب اسلامی،دانشگاه اسلامی،پیشرفت اسلامی-ایرانی،داده بنیاد،
عنوان انگلیسی
The model of university social responsibility based on the discourse of the Islamic Revolution
چکیده انگلیسی مقاله
purpose: The present study was to discover the model of university social responsibility based on the discourse of the Islamic revolution and relying on the opinions of the Supreme Leader, to provide a model for the universities of the Islamic Republic in order to play an effective role in the Iranian Islamic society, and also lay the groundwork for creating a tool be effective for strengthening the governance system of the Islamic Republic of Iran, centered on universities;Method:In this regard, the grounded theory method with a systematic approach was utilized. The data were extracted from the analysis of statements, messages, and letters of the Supreme Leader regarding universities.Findings:The results of the data analysis revealed that the main categories (20 categories) were organized around the central theme of "the role of universities in achieving Islamic-Iranian progress." These categories were structured based on causal, contextual, and intervening conditions, with a focus on action strategies and the outcomes of the university's role within this framework, leading to the development of a coherent model.Conclusion:The proposed model can serve as a guideline for universities in the Islamic Republic of Iran to play an effective role in advancing the Islamic-Iranian society and strengthening the governance system.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مسئولیت اجتماعی دانشگاه,گفتمان انقلاب اسلامی,دانشگاه اسلامی,پیشرفت اسلامی-ایرانی,داده بنیاد
نویسندگان مقاله
مجتبی جعفرزاده |
دانشجوی دکتری سیاستگذاری فرهنگی دانشگاه امام صادق
محمدهادی همایون |
دکترای تخصصی فرهنگ و ارتباطات. استاد دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات، دانشگاه امام صادق
سید مجید مطهری نژاد |
دکترای تخصصی سیاستگذاری فرهنگی. استادیار دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات، دانشگاه امام صادق
غلامرضا گودرزی |
دکترای تخصصی مدیریت تحقیق در عملیات. استاد دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق. تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://ciu.nahad.ir/article_1319_146f6df1a85b46d7383e0e4211d3ae9f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات