این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی بیوسیستم ایران
، جلد ۴۷، شماره ۴، صفحات ۷۳۷-۷۲۷
عنوان فارسی
مدلسازی برهمکنش تایر- خاک به روش اجزای محدود غیر خطی با استفاده از نرم افزار متلب
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش مدل برهمکنش جدیدی از تایر- خاک با نگاهی خاص به مدل اجزای محدود دو بعدی رشتههای مقاوم تایر شبیهسازی شد. هدف در این مدل جدید، در مقایسه با سایر مدلهای موجود، یافتن یک رابطهی ریاضی برای کل تایر نبوده، بلکه اجزای اصلی ساختار مکانیکی تایر مبنای کار قرار گرفته و نحوهی مدلسازی الیاف مقاوم تایر به عنوان پیچیدهترین بخش مدل اجزای محدود دو بعدی با بیان جزئیات ارائه گردید. همچنین بازسازی مدل دیوارهی تایر به عنوان یک مادهی ابرالاستیک و مدل خاک نیز به عنوان یک مادهی الاستوپلاستیک مورد بررسی قرار گرفت. به منظور انجام یک شبیهسازی مؤثر، ضرایب مکانیکی خاک لوم- سیلتی به دقت اندازهگیری شدند. نتایج برنامهنویسی در نرمافزار MATLAB7 نشان داد که تایر رادیال نسبت به تایر بایاس در شرایط یکسان بر روی خاک لوم- سیلتی دارای بازده کششی بالاتری بود. در زمانی که نیروی کشش خالص برای هر دو تایر یکسان بود، در تایر بایاس نسبت به تایر رادیال کاهش حرکت (لغزش) بیشتری واقع شد و نیروی کشش ناخالص نیز اندکی افزایش یافت. همچنین نتایج شبیهسازی و آزمایشها نشان دادند که تایر رادیال نسبت به تایر بایاس بر روی خاک لوم- سیلتی در شرایط یکسان دارای مقاومت غلتشی کمتری بود. بر اساس نتایج شبیهسازی، تأثیر لغزش، فشار باد و سختی مکانیکی خاک بر روی بازده کششی به طور رضایت بخشی پیشبینی شد. نتایج شبیهسازی تایر- خاک که با نتایج آزمایشهای عملی مقایسه گردید، تأییدکنندهی قابلیتهای این مدلسازی عددی میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Simulation of Tire-Soil Interaction Using Nonlinear Finite Element Method with MATLAB
چکیده انگلیسی مقاله
In this study, a simulation of tire–soil interaction model was considered with special view to two-dimensional (2-D) FEM model of carcass. Coefficients of mechanical behavior of silty-loam soil were accurately measured to obtain an effective simulation. The results of simulation which was implemented in MatLab7, showed that the radial-ply tire had greater tractive efficiency than bias tire at the same conditions on silty-loam soil. Bias-ply tire had greater motion reduction (slip) and gross traction had slightly greater than radial-ply tire when the net traction force was the same for each tire. Also results of simulation and tests showed that the radial-ply tire had less rolling resistance than bias-ply tire on silty-loam soil at the same conditions. Based on simulation results, the effects of slip, inflation pressure and mechanical stiffness of soil on tractive efficiency were satisfactorily predicted.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعادت کامگار |
استادیار گروه مهندسی بیوسیستم دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
علی رضایی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد گروه مکانیک بیوسیستم دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
محمد معراجی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد گروه مکانیک بیوسیستم دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://ijbse.ut.ac.ir/article_60270_9c144c80746d091fac23d229def1ccff.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1228/article-1228-343256.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات