این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی بیوسیستم ایران، جلد ۴۷، شماره ۴، صفحات ۷۳۷-۷۲۷

عنوان فارسی مدل‌سازی برهمکنش تایر- خاک به روش اجزای محدود غیر خطی با استفاده از نرم افزار متلب
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش مدل برهمکنش جدیدی از تایر- خاک با نگاهی خاص به مدل اجزای محدود دو بعدی رشته­های مقاوم تایر شبیه‌سازی شد. هدف در این مدل جدید، در مقایسه با سایر مدل­های موجود، یافتن یک رابطه­ی ریاضی برای کل تایر نبوده، بلکه اجزای اصلی ساختار مکانیکی تایر مبنای کار قرار گرفته و نحوه­ی مدل­سازی الیاف مقاوم تایر به عنوان پیچیده­ترین بخش مدل اجزای محدود دو بعدی با بیان جزئیات ارائه گردید. همچنین بازسازی مدل دیواره­ی تایر به عنوان یک ماده­ی ابرالاستیک و مدل خاک نیز به عنوان یک ماده­ی الاستوپلاستیک مورد بررسی قرار گرفت. به منظور انجام یک شبیه­­سازی مؤثر، ضرایب مکانیکی خاک لوم- سیلتی به دقت اندازه­گیری شدند. نتایج برنامه­نویسی در نرم­افزار MATLAB7 نشان داد که تایر رادیال نسبت به تایر بایاس در شرایط یکسان بر روی خاک لوم- سیلتی دارای بازده کششی بالاتری بود. در زمانی که نیروی کشش خالص برای هر دو تایر یکسان بود، در تایر بایاس نسبت به تایر رادیال کاهش حرکت (لغزش) بیشتری واقع شد و نیروی کشش ناخالص نیز اندکی افزایش یافت. همچنین نتایج شبیه‌سازی و آزمایش­ها نشان دادند که تایر رادیال نسبت به تایر بایاس بر روی خاک لوم- سیلتی در شرایط یکسان دارای مقاومت غلتشی کمتری بود. بر اساس نتایج شبیه­سازی، تأثیر لغزش، فشار باد و سختی مکانیکی خاک بر روی بازده کششی به طور رضایت بخشی پیش­بینی شد. نتایج شبیه­سازی تایر- خاک­ که با نتایج آزمایش­های عملی مقایسه گردید، تأییدکننده­ی قابلیت­های این مدل‌سازی عددی می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Simulation of Tire-Soil Interaction Using Nonlinear Finite Element Method with MATLAB
چکیده انگلیسی مقاله In this study, a simulation of tire–soil interaction model was considered with special view to two-dimensional (2-D) FEM model of carcass. Coefficients of mechanical behavior of silty-loam soil were accurately measured to obtain an effective simulation. The results of simulation which was implemented in MatLab7, showed that the radial-ply tire had greater tractive efficiency than bias tire at the same conditions on silty-loam soil. Bias-ply tire had greater motion reduction (slip) and gross traction had slightly greater than radial-ply tire when the net traction force was the same for each tire. Also results of simulation and tests showed that the radial-ply tire had less rolling resistance than bias-ply tire on silty-loam soil at the same conditions. Based on simulation results, the effects of slip, inflation pressure and mechanical stiffness of soil on tractive efficiency were satisfactorily predicted.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعادت کامگار |
استادیار گروه مهندسی بیوسیستم دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

علی رضایی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد گروه مکانیک بیوسیستم دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

محمد معراجی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد گروه مکانیک بیوسیستم دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)


نشانی اینترنتی http://ijbse.ut.ac.ir/article_60270_9c144c80746d091fac23d229def1ccff.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1228/article-1228-343256.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات