این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۲۱۵-۲۳۰
عنوان فارسی
ارائه یک ساختار هوشمند برای مدیریت ترافیک در شرایط اضطرار
چکیده فارسی مقاله
مدیریت ترافیک مسیرها، شامل بهبود روانی ترافیک در شبکه مسیرها و کاهش اثرات منفی ترافیک مانند مسدود شدن مسیر وسایل نقلیه امدادی، تاخیر، زمان انتظار و استرس رانندگان وسایل امدادی است. بهبود جریان عبور و مرور در شبکه مسیرها میتواند تعداد خودروهای بیشتری را بدون نیاز به کاهش سرعت متوسط پشتیبانی کند. از طرف دیگر در کاهش موقعیتهای پر ترافیک، با جلوگیری از افزایش استفاده از یک مسیر در یک زمان خاص، با فراهم کردن مسیرهای پیشنهادی با زمان کوتاهتر، تاثیر گذار است. رویکرد ارائه شده در این مقاله، امکان اصلاح هوشمندانه و بلادرنگ عبور و مرور مسیرها در شبکه را بر اساس تغییرات بلادرنگ در شرایط اضطرار فراهم میکند. عاملها هم برای نمایش خودروها و هم برای نمایش سیستمهای کنترلی گوناگون ترافیک استفاده می شوند. روشهای چند عامله، برای مدل کردن سیستمهای پیچیدهای که در آنها تعداد بیشماری واحدهای مستقل بر هم اثر گذاشته و یا همکاری دارند، استفاده میشوند. افزایش پیچیدگی و اندازه کل شبکه حمل و نقل، نیاز به سیستمهای چندعاملی را افزایش میدهد. این مقاله یک سیستم چند عامله جدید برای مدیریت عبور و مرور را که از هوش تجمعی استفاده میکند، ارائه کرده است. به این منظور از هوش تجمعی برای کاهش زمان محاسبات استفاده شده است. وسایل نقلیه ورودی، در مجموعه ای از مسیرها توزیع شده، زمان طی شده مسیر، کاهش یافته و اطلاعات عبور و مرور به صورت بلادرنگ برای وسایل نقلیه امدادی افزایش مییابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An Approach to of Intelligent Transport Management in Emergency Conditions
چکیده انگلیسی مقاله
Road traffic management consists on improving the traffic fluency on road networks, assigning dynamically the traffic flows, and reducing the number of traffic congestions states as well as their negative effects, i.e. blocking the emergency vehicles, delays, waiting time, drivers’ stress of emergency vehicles, air and noise pollution. the proposed algorithm consists in improving the traffic flow, i.e. the road network can support more vehicles without decreasing the average speed of vehicles, while taking into account the real-time road traffic information; and on the other hand, in reducing the number of traffic congestion situations by avoiding the massive use of the same road at the same time (i.e. providing the suggestion of itineraries with a lower travel times). This allows adjusting intelligently and promptly the road traffic in the network according to the real-time changes.This paper proposes a multi-agent system for path traffic management from swarm intelligence. The objective is to increase the quality of the entire path network, especially in case of congestions and jams, taking into account real-time traffic information and travel time of drivers to reach their destinations.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حجت اله حمیدی |
استادیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_44170_2c5dc2bcaf3f2b4e99870776cc00d836.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-343267.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات