این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۳۰۳-۳۲۲

عنوان فارسی برنامه ریزی چندهدفه مسیر در یک شبکه چندطریقه با مسیرهای جایگزین
چکیده فارسی مقاله با توجه به گسترش روز افزون ناوگان حمل و نقل شهری، همچنین پیچیدگی شبکه‌ معابر ضرورت برنامه‌ریزی بهینه‌ مسیر در شبکه‌های حمل و نقل بیش از پیش اهمیت یافته‌است. شبکه‌ی حمل و نقلی از مسیرها که طریقه‌های متنوعی از وسائل نقلیه در آن استفاده شود را شبکه‌ چندطریقه می‌نامیم که در این نوع از شبکه‌ها غیر از مشخص کردن مسیر بهینه، ارائه یک توالی از طریقه‌های حمل و نقل نیز ضرورت دارد. همچنین، انتخاب کوتاه‌ترین مسیر در این شبکه‌ها با محدودیت‌هایی همراه است که مسیر به‌دست آمده را از دید کاربر قابل انتخاب می‌کند. در این مقاله یک مدل برای برنامه‌ریزی مسیر در شبکه‌های چندطریقه، که در آن دو هدف هزینه و زمان در کنار کمینه کردن تعداد دفعات تغییر طریقه برای برنامه‌ریزی بیان شده‌است. در کنار حل مدل ریاضی مسئله توسط نرم افزار یک الگوریتم تقریبی مبتنی بر برنامه‌ریزی پویا نیز برای آن ارائه شده‌است، که نشان داده می‌شود که این الگوریتم در اکثر مسائل جواب دقیق را ارائه می‌کند و زمان بسیار کمتری برای حل نسبت به الگوریتم‌های مشابه مصرف کرده و به‌طور مستقیم می‌تواند مجموعه‌ پارتو از جواب‌ها را ارائه نماید. در ادامه، نتایج آن با حل مدل ریاضی توسط نرم افزار و الگوریتم ژنتیک چندهدفه مقایسه گردیده‌است،و در نهایت یک مطالعه‌موردی با داده‌های واقعی برای بررسی کاربرد مسئلهحل شده‌است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Multi-objective Route Planning in a Multimodal Network with Alternative Paths
چکیده انگلیسی مقاله In recent years, increasing use of public urban transportation and road networks causes that route planning is now becomes a necessary element in the transportation networks more than ever. Multimodal network is a special case of the transportation network in which we are able to use different transportation modes. In this network, the sequence of the transportation modes is as important as the sequence of nodes in determining the optimal route take into account the constraints. In this paper, a multi-objective mathematical modeling multimodal network has been presented. In addition to minimize the number of changing modes, cost and the time are also considered in the objective function. An approximation algorithm based on dynamic programming has been developed. Furthermore, the experimental analysis shows that the efficiency of the proposed algorithm in compared to NSGAII algorithm. Moreover, a real case study based on the public transportation system in Tehran is solved by our model.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیاوش تبریزیان |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)

کورش عشقی |
استاد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)


نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_44261_29409720151edc711f4cd1653b1b46dd.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-343272.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات