این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
هوش محاسباتی در مهندسی برق
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
برنامهریزی امنیت-مقید واحدهای تولیدی و بارهای پاسخگو
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله مسئله برنامهریزی امنیت-مقید مشارکت واحدهای تولیدی در حضور منابع پاسخگویی بار ارائه میشود که طی آن برنامههای پاسخگویی بار به عنوان کالایی تجاری در کنار سایر منابع تولیدی شبکه مدلسازی میشوند. در واقع، هدف اصلی این مقاله ارائه چارچوبی به منظور برنامهریزی امنیت-مقید مشارکت و تولید واحدها است که در بر دارنده پتانسیل بارهای پاسخگو به عنوان منابعی در دسترس و ضروری در شبکه است. بنابراین، طی مدل ارائه شده، با ترکیب منابع سمت تولید و منابع سمت تقاضا، مسئله برنامهریزی امنیت-مقید مشارکت واحدها و بارهای پاسخگو طرح میشود. حل این مسئله، برنامهریزی همزمان تولید واحدها و عرضه DR را به صورت بهینه و با هدف کمینهسازی هزینه بهرهبرداری از شبکه با در نظر داشتن قیود امنیت نتیجه خواهد داد. شبکه استاندارد 24-شینه IEEE برای انجام شبیهسازیهای مورد نیاز استفاده شده است. نتایج حاصل از شبیهسازی که با استفاده از نرم افزار GAMS صورت پذیرفته است، نشاندهنده کارایی و مزیت بالای روش پیشنهادی میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Security-Constraint scheduling of generation units and Demand Response
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper, a security-constraint demand response and unit commitment problem (SCDRUC) is proposed in which demand response programs (DRPs) are modeled as commercial resources beside the generation units. Indeed, the main aim of this paper is to introduce the security-constraint unit commitment problem in which the presence of DRPs is modeled as the available and necessary resources. Therefore, by integrating the generation units with demand side resources, the SCDRUC problem is proposed. The optimization results of the proposed problem will determine the generation of units as well as the demand response participation plan in order to minimize the operational cost while security constraints are satisfied. The IEEE 24-bus test system is utilized to investigate the simulation results. All the numerical analysis approves the performance and efficiency of the proposed model.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمیدرضا اراسته |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
حبیب اله اعلمی |
دانشگاه امام حسین
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)
نشانی اینترنتی
http://isee.ui.ac.ir/article_15432_79d58527e01eb24210ea57b88a0ff6eb.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1306/article-1306-343734.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات